آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
جهان
۶

بارزانی گام اول تنش زایی را آغاز کرد

اعزام پیش مرگه به کرکوک

مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، نظامیانی از پیشمرگه و پ. ک. ک را به کرکوک اعزام کرد.

یکی از نمایندگان ترکمانی در استان کرکوک عراق اعلام کرد دو تیپ از نیروهای پیشمرگه و شماری از عناصر پ. ک. ک به نیروهای کردی حاضر در «طوزخورماتو» ملحق شده اند. گفته می شود نیروهای نظامی تحت فرمان رئیس منطقه کردستان، با هدف آنچه تهدیدات نیروهای حشدالشعبی علیه همه پرسی جدایی خوانده شده به شهر کرکوک اعزام شده اند.

حسن توران، نماینده ترکمانی عراق در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه، اظهار کرد: شمار زیادی از نیروهای پ. ک. ک و دو تیپ از پیشمرگه از روز سه شنبه در مناطق مختلف مرکز استان کرکوک مستقر شده اند و نیروهای دیگری از پ. ک. ک به شهرستان طوز خورماتو اعزام شده اند. وی استقرار این نیروها را در کرکوک، اقدامی تحریک آمیز از سوی دولت منطقه کردستان خواند و گفت: دولت مرکزی باید فوری اقدام کرده و امنیت را در استان کرکوک با اعزام نیروهایی از ارتش عراق برقرار کند.

گفته می شود نیروهای نظامی تحت فرمان رئیس منطقه کردستان، با هدف آنچه تهدیدات نیروهای حشدالشعبی علیه همه پرسی جدایی خوانده شده به شهر کرکوک اعزام شده اند. این رویدادها در حالی است که حزب «الوفاء الوطنی العراق» چندین دادخواست علیه مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان و نجم الدین کریم، استاندار کرکوک به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.