آرشیو یک‌شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۴
سینما
۱۲
سینمای جهان

دراکولای تازه کارگردان عوض کرد

کیکاووس زیاری

تهیه کنندگان نسخه تازه «دراکولا» که با فیلمساز دیگری قرارداد بسته بودند، در یک تغییر لحن ناگهانی، اندی موچیتی را به عنوان کارگردان آن انتخاب کردند! اهل فن می گویند دلیل اصلی این انتخاب، موفقیت عظیم مالی «آن» در جدول گیشه نمایش سینماهاست.

تهیه کنندگان دراکولا امیدوارند لمس جادویی موچیتی در درام ترسناک آن، باعث موفقیت فراوان مالی و انتقادی فیلم آنها هم بشود. دراکولای جدید بازسازی نسخه کلاسیک مجموعه فیلم دراکولایی تاریخ سینما نیست. داستان این فیلم، به نوعی مقدمه و پیش درآمدی بر داستان زندگی کنت دراکولاست. به این ترتیب، ماجراهای این فیلم به دورانی قبل از شروع داستان مجموعه فیلم های دراکولایی برمی گردد. با این حال، فیلمنامه دراکولا براساس داستان کلاسیکی نوشته شده که برام استوکر دو قرن قبل نوشت. داستان دراکولای تازه در سال 1868 اتفاق می افتد که طی آن برام استوکر 21ساله یک موجود شیطانی را ملاقات می کند. به دنبال این دیدار، مرد جوان در برج یک شهر باستانی به دام می افتد. اتفاقات پیش بینی نشده و ناگواری برای برام استوکر در این مکان رخ می دهد.

کمپانی پارامونت برای تولید این فیلم، بودجه ای 70 میلیون دلاری در نظر گرفته و مایل است ایفای نقش کاراکتر اصلی را به دست یکی از بازیگران سرشناس سینما بسپارد، اما موچیتی برعکس مدیران پارامونت، به دنبال یک چهره جوان و تازه وارد برای این نقش است. او که علاقه ای به استفاده از بازیگران ستاره برای فیلم هایش ندارد، به کمپانی پارامونت گفته جذابیت دراکولای تازه در این است که یک چهره ناشناس آن را جلوی دوربین بازی کند. به نوشته نشریه ورایتی، بعید به نظر می رسد مدیران پارامونت روی حرف موچیتی حرفی بزنند. تماشاگران سینما فیلم های دراکولایی را با نام کریستوفر لی می شناسند. رسانه های گروهی که اطلاعی از نام کارگردان اصلی فیلم ندارند، سخت به دنبال آن هستند که از نام او پرده برداری کنند! درام ترسناک «آن» به کارگردانی اندی موچیتی آرژانتینی تبار چند روز قبل روی پرده سینماهای جهان رفت.