آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۶
سینما
۱۲
نگاه

هنوز ترس گیشه را می ترساند

کیکاووس زیاری

درام ترسناک «آن» برای دومین هفته متوالی، صدرنشین جدول هفتگی فروش گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد. با وجود کاهش 50درصدی فروش فیلم در هفته دوم، این درام کم خرج با فروش خوب 60 میلیون دلاری این ردیف را از آن خود کرد.

به این ترتیب، فروش ده روز اول محصول جدید کمپانی برادران وارنر، به رقم 219 میلیون دلار رسید. نمایش عمومی «آن» در 56 کشور دیگر دنیا هم فروش کلی 153 میلیون دلاری را به همراه داشته و فروش ده روز اول آن را در سطح جهانی (آمریکا و بقیه کشورهای دنیا) به رقم دور از تصور 371 میلیون دلاری رسانده است. هزینه 30 میلیون دلاری فیلم، خبر از موفقیت مالی کلان آن در جدول گیشه نمایش سینماها می دهد. منتقدان سینمایی از استقبال بالای تماشاگران از فیلم، به عنوان یک پدیده اسم می برند.

این موفقیت درحالی نصیب فیلم شد که طی سه روز آخر هفته، دو کار جدید و پرسروصدای دیگر روی پرده سینماها رفت.

تریلر جاسوسی «آدمکش آمریکایی» با فروشی حدود 15 میلیون دلار در ردیف دوم جدول نشست. در محصول جدید شرکت لاینزگیت، مایکل کیتن و تیلور کیچ بازی دارند. «مادر!» دومین فیلم جدید جدول، با فروش پایین 7/5 میلیون دلاری به مقام سوم رضایت داد. دارون آرونوفسکی این درام ترسناک مستقل را برای کمپانی پارامونت کارگردانی کرده و جنیفر لاورنس و خاویر باردم بازیگرانش هستند. نشریه اسکرین اینترنشنال به این نکته اشاره می کند که تا امروز، مادر! پایین ترین افتتاحیه را در بین فیلم های لاورنس داشته است. کمدی «دوباره خانه» ریس ویترزپون مقام چهارم جدول را با یک فروش پنج میلیون دلاری از آن خود کرد و فروش کلی خود را به رقم 17 میلیون دلار رساند. فروش چهار میلیون دلاری اکشن پلیسی «محافظ مزدور»، آن را در ردیف پنجم جدول قرار داد و فروش کلی 70 میلیونی را برایش به ارمغان آورد. درام ترسناک و کم خرج «آنابل:آفرینش» هم با فروشی 2/5 میلیونی، ردیف ششم را اشغال کرد تا فروش کلی صد میلیون دلاری اش را جشن بگیرد.