آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۷
سینما
۱۲
سینمای جهان

رقابت 2 برادر بر سر «تور»

کیکاووس زیاری

کریس همسفورث، بازیگر استرالیایی تبار اکشن کمیک استریپی «تور»، می گوید قرار بود نقش اصلی این فیلم را برادرش لیام بازی کند! او در گفت وگو با مجله دبلیو ماگازین، درباره روزهای تست گریم مجموعه فیلم تور صحبت کرده است. او گفته: من برای تست گریم رفتم و همه کارها به خوبی جلو می رفت. بعد از مدتی یکی از تهیه کنندگان فیلم درباره برادر کوچک ترم لیام پرسید. برایش باعث تعجب بود که اینقدر شبیه هم هستیم. درخواست کرد او هم برای تست گریم بیاید. با لیام تماس گرفتم و او از استرالیا به لس آنجلس آمد، اما نتیجه کارش مورد پسند تهیه کنندگان قرار نگرفت. اگر بازی اش را می پسندیدند، حتما او برای نقش انتخاب می شد. به این دلیل که جوان تر بود، اما به هر حال، قرعه به نام من افتاد!

مجموعه اکشن ابرقهرمانانه تور، محصول شرکت فیلمسازی مارول است. در داستان این فیلم، کریس همسفورث در نقش ابرقهرمانی به نام تور ظاهر می شود که همیشه چکشی در دست دارد. این چکش به قدری سنگین است، که فقط او می تواند آن را در دست گرفته و حمل کند. تور به کمک این چکش است که با کاراکترهای منفی داستان مقابله می کند. او که در سیاره ای دوردست زندگی می کند، راه زمین را یاد گرفته و به کمک ساکنان آن می آید تا با پلیدی ها مبارزه کنند. شرکت مارول، سومین قسمت مجموعه فیلم تور را آماده نمایش کرده و آن را اوایل نوامبر روی پرده سینماها می فرستد. ناتالی پورتمن، آنتونی هاپکینز، ادریس البا و تام هیدلسون دیگر بازیگران مهم این مجموعه فیلم هستند.

کریس همسفورث با نمایش عمومی قسمت اول تور در سال 2011 به صورت یک چهره مطرح درآمد. این فیلم در سطح جهانی (آمریکا و دیگر کشورهای دنیا) حدود 450 میلیون دلار فروخت و راه را برای تولید قسمت دوم آن در سال 2013 باز کرد. این فیلم هم فروش جهانی 645 میلیون دلاری داشت