آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۶
فرهنگ و هنر
۲۲

بازگشت بزرگان سریال سازی به تلویزیون

«ایران»: پس از مدت ها رخوت و بی رونقی تلویزیون بالاخره مسئولان صدا و سیما به فکر تولیدات جدید تلویزیونی افتاده اند و قرار است ساخت سریال های تلویزیونی به چهره های امتحان پس داده سپرده شود. حسین کرمی، رئیس مرکز امور نمایشی معاونت سیما در تازه ترین گفت وگوی خود از سریال سازی کارگردانان مطرحی چون داود میرباقری، رضا میرکریمی، حسن فتحی و کیانوش عیاری خبر داده است.

رضا میرکریمی که سال 76 با سریال «بچه های مدرسه همت» به طور جدی وارد عرصه کارگردانی شد، بعد از سال ها دست به ساخت مجموعه ای تازه زده است. میرکریمی این روزها مشغول بازنویسی متن سریال 50 الی 60 قسمتی است. این سریال به روابط عاطفی در یک خانواده در اواخر دوره قاجار و آغار دوره سلطنت پهلوی می پردازد. رئیس مرکز امور نمایشی سیما از بازگشت حسن فتحی 5 سال بعد از ساخت سریال «زمانه» با سریالی درباره هفت پهلوان از قومیت های مختلف ایران خبر داده است که این روزها مرحله نگارش را پشت سر می گذارد. کرمی درباره آخرین وضعیت تولید سریال «سلمان فارسی» به نویسندگی و کارگردانی داود میرباقری گفته است که بازنویسی 20 قسمت ابتدایی به پایان رسیده است.

کیانوش عیاری که بعد از کارگردانی دو سریال پرتماشاگر «هزاران چشم» و «روزگار قریب»، نزدیک به 10 سال از تلویزیون دور بود این روزها در حال تصویربرداری «78 متر» است. سیروس مقدم، مجتبی راعی، محمدحسین لطیفی و بهرام بهرامیان دیگر سینماگرانی هستند که به گفته رئیس مرکز امور نمایشی معاونت سیما هر کدام مشغول مراحل مختلف نگارش، تولید یا پس از تولید سریال های تلویزیونی هستند.