آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۴
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

دست ترامپ رو شده/ چرا روزنامه اجاره ای ناراحت است؟!

تاکید مدیر مسئول روزنامه کیهان بر دیوانه نبودن ترامپ و فریبکاری و اخاذی رئیس جمهور آمریکا از این طریق، موجب عصبانیت روزنامه زنجیره ای شد که سردبیر آن به آمریکا گریخته و پناهندگی گرفته است.

روزنامه اجاره ای آفتاب یزد در بیانی متناقض مدعی شده که ترامپ هم دیوانه و هم تاجر است اما توضیح نداد که یک دیوانه فاقد عقل چگونه می تواند تاجر باشد؟! این روزنامه از اینکه مدیر مسئول کیهان مشت رئیس جمهور کلاهبردار آمریکا را باز کرده، ابراز ناخرسندی کرده و این در حالی است که بنابر گزارش رسانه های غربی، ترامپ در نشست با مشاوران و اعضای دولت خود تصریح می کند برای امتیاز گرفتن از کره جنوبی بگویند ترامپ دیوانه است و اگر امتیاز مد نظر آمریکا واگذار نشود، ممکن است ترامپ با دیوانگی توافق موجود میان آمریکا و کره جنوبی را لغو کند(!)

آفتاب یزد در عین حال کیهان را روزنامه اصلی جناح راست معرفی کرده و این در حالی است که تقسیم بندی جعلی چپ و راست سالهاست از موضوعیت افتاده است. در ادبیات سیاسی، «راست» به جریان های لیبرال طرفدار غرب و سرمایه سالاری گفته می شود؛ و چنین عنوانی طبعا با رسانه های زردی مانند آفتاب یزد منطبق است. همچنین منطقا باید آفتاب یزد در صورت راست خواندن کیهان، خود را چپ پنداشته باشد که این هم اسم بی مسماست؛ مگر اینکه از آن تداعی چپ کردگی شود.

این نکته هم گفتنی است که برخی روزنامه های زنجیره ای و اجاره ای برای دیده شدن، با ربط و بی ربط سعی می کنند خود را طرف حساب کیهان جا بزنند تا به اصطلاح معروف از طریق در افتادن با بزرگان به هر قیمت دیده شوند.