آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۴
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

خاطرات شهید سیاح طاهری کتاب می شود

نویسنده کتاب «ملاصالح» از نگارش کتاب جدیدی با محوریت زندگی شهید مدافع حرم، سردار سعید سیاح طاهری خبر داد.

رضیه غبیشی گفت: در حال حاضر مشغول نگارش خاطرات هدیه غبیشی، همسر شهید سعید سیاح طاهری هستم. کار مصاحبه برای نگارش این اثر به اتمام رسیده و قرار است نگارش آن به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه شهید سیاح طاهری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از شهدای مدافع حرم است، ادامه داد: همسر شهید سیاح طاهری، خواهرم است و من قصد دارم با نگارش این کتاب زندگی خصوصی شهید را به تصویر بکشم.

نویسنده کتاب «ملاصالح» با بیان اینکه نگارش خاطرات و زندگی نامه شهدا می تواند در معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی به نسل جوان موثر باشد، افزود: نوشتن از شهید سیاح طاهری برایم شیرین و جذاب است. امیدوارم که با انتشار کتاب هایی مانند زندگی نامه این شهید، بتوانیم الگویی از زندگی اسلامی ایرانی را به دختران امروز جامعه معرفی کنم. آنها هم آمدند تا یک زندگی را بسازند و هم خودشان ساخته شوند، با یک سختی جا نزدند و ایستادند. این آثار در واقع آن زندگی زوج های جوان دهه شصتی و صبوری ها و ایثارهای آنها را به تصویر می کشد.

گفتنی است، شهید سعید سیاح طاهری در دوران طاغوت بورسیه تحصیل در دانشگاه های آمریکا را به دست آورد، اما مبارزه با رژیم ستمشاهی و حضور در انقلاب اسلامی را بر تحصیل در آمریکا ترجیح داد. وی پس از انقلاب نیز در عرصه های مختلف دفاع از کشور، از جمله غائله ضدانقلاب در کردستان، خط التقاط و فتنه منافقین و بنی صدر مشارکتی فعال داشت، با شروع تجاوز دشمن بعثی، به همراه پدر و دو برادرش داوطلبانه به دفاع از کشور پرداخت. شهید سیاح طاهری در طول هشت سال دفاع مقدس، همواره در جبهه های مختلف حضور داشت، بارها در عملیات های مختلف مجروح شد و با از دست دادن قسمت زیادی از سلامتی و اهدای یک چشم خود به افتخار جانبازی 70 درصد نائل آمد. سعید سیاح طاهری پس از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه های مختلف فرهنگی فعال شد. وی با شروع فتنه سوریه برای دفاع از حرم و مبارزه با تکفیری ها به آن کشور رفت و سرانجام دی ماه سال 94 به شهادت رسید.