آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۱۶۶
صنعت، معدن و بازرگانی
۳

خبر

انتصاب اعضای جدید ستاد بودجه

شاتا: دومین نشست کارگروه تخصصی بودجه 97 وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع سازمان های توسعه ای با بررسی احکام پیشنهادی و با حضور اعضا تشکیل شد.

اولین نشست کارگروه با موضوع معدن و بررسی احکام این حوزه برگزار شده بود و با برگزاری دو نشست دیگر مصوبات کارگروه مربوط در احکام بودجه 97 وزارت صنعت، معدن و تجارت جمع بندی خواهد شد. در این نشست طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت سید ضیاء الدین شجاعی برهان به عنوان رئیس ستاد بودجه سال 1397 منصوب شد. شریعتمداری در این احکام با تاکید بر رویکرد بهبود وضعیت رفاهی کارکنان، تامین منابع مالی برای حداکثر فعالیت معدنی، حل مشکل تامین جوایز صادراتی و حمایت از شرکت های صادرات گرا با هدف حضور رقابتی در بازارهای بین المللی، حل مشکل تامین منابع برای پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات اعطایی در فعالیت های مناطق خاص با هدف نوسازی صنایع و معادن کشور، خواستار تهیه احکام و ردیف های بودجه سال 1397 شده است.

حذف یک مانع بر سر روابط تجاری ایران و ترکیه

خبرگزاری فارس: بر اساس نامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، از این پس شرکت های ترکیه ای نیازی به تایید اسناد تجاری خود در سفارت و سرکنسولگری های ایران نخواهند داشت.

به گزارش کنفدراسیون صادرات ایران، در نامه ای که غلامرضا باقری مقدم، مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا صادر کرده، آمده است: احتراما به پیوست نامه مرکز واردات و امور مناطق ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال می شود از یکسو و با عنایت به توافقات اخیر گمرکات دو کشور که درجریان سفر رئیس جمهوری ترکیه به تهران به امضا رسید از سوی دیگر و با توجه به اینکه بر اساس توافقات مذکور، اسناد تجاری میان گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت گمرک و تجارت ترکیه به طور الکترونیکی مبادله خواهند شد، از این رو از تاریخ صدور نامه مذکور نیازی به تایید اسناد تجاری شرکت های ترکیه ای در سفارت و سرکنسولگری های کشورمان در ترکیه نبوده و لازم است تا مسوولان کنسولی کشورمان ضمن راهنمایی آنان از تایید اسناد مذکور خودداری کنند. از سوی دیگر در این نامه قید شده در صورت مراجعه احتمالی نمایندگان شرکت های یادشده و اصرار آنها برای دریافت تاییدیه از نمایندگی های کشورمان مراتب پس از دریافت درخواست کتبی از مدیران عامل آن شرکت ها اقدام شود.