آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
صفحه اول
۱

دور دنیا

7 کشته و زخمی در یورش عوامل انتحاری به مرکز پلیس دمشق

وزارت کشور سوریه از تلاش عوامل انتحاری برای نفوذ به مرکز فرماندهی پلیس دمشق خبر داد و اعلام کرد، تروریست ها پس از ناکامی خودشان را منفجر کردند.

به گزارش تلویزیون سوریه، دو عامل انتحاری خود را در نزدیکی مرکز فرماندهی پلیس دمشق در اطراف خیابان خالد بن ولید منفجر کرده اند.

وزارت کشور سوریه اعلام کرد: نیروهای محافظ فرماندهی پلیس در خیابان خالد بن ولید دمشق با تروریست هایی که قصد نفوذ به این مرکز را داشتند، درگیر و تروریست ها مجبور به منفجر کردن خودشان قبل از رسیدن به مقر پلیس شدند. پلیس موفق به محاصره عامل انتحاری سوم در پشت ساختمان مرکز فرماندهی شد که وی مجبور شد خود را منفجر کند.

نیروهای سوری همه مناطق و راه های منتهی به منطقه مورد هدف قرار گرفته را بسته اند. وزارت کشور سوریه از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر خبر داد./ مهر

خشم نمایندگان پاکستان از استفاده هواپیمای این کشور علیه مردم فلسطین

مشاهده یک فروند هواپیمای شرکت مسافربری ملی پاکستان (P.I.A) در یک فیلم ضدفلسطینی، خشم نمایندگان پارلمان پاکستان را برانگیخت. مرتضی عباسی، نایب رئیس مجلس ملی پاکستان روز چهارشنبه با انتقاد از به کارگیری هواپیمای شرکت مسافربری ملی پاکستان در یک فیلم ضدفلسطینی، از اداره تحقیقات فدرال خواست ظرف یک ماه تحقیقات خود را به کمیته مجلس ملی ارائه کند.

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی ملی پاکستان در فیلمی که در کشور جمهوری مالت ساخته شده است، با تحریف واقعیت های قیام مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست، آن را به صورت وارونه به تصویر کشیده است.

نایب رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: باعث ناراحتی است که یک فروند هواپیمای مسافربری پاکستان در فیلمی ضدفلسطینی به کار گرفته شده است.

وی همچنین به نمایندگان خشمگین مجلس ملی گفت: هواپیمای ایرباس A-310 پاکستانی 20 میلیون روپیه از سوی یک شرکت انگلیسی اجاره شده بود.

نایب رئیس مجلس ملی پاکستان تصریح کرد: دولت پاکستان همیشه از حرکت آزادیخواهانه مردم مظلوم فلسطین علیه صهیونیست ها حمایت کرده و خواهد کرد.

وی گفت: در قبال غفلت مسئولان پاکستانی که اجازه دادند یک هواپیماهای مسافربری متعلق به این کشور در یک فیلم ضدفلسطینی ظاهر شود، اقدامات تنبیهی سختی صورت خواهد گرفت./ ایرنا