آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

ظهور بیشتر ابعاد قرآن در برنامه های صدا و سیما

گردهمایی سراسری دبیران برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رمضان موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این گردهمایی که همچنین با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما، محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی رسانه ملی و جمعی از نمایندگان مراکز استان ها در تالار ملاصدرای صداوسیما همراه بود، مسئولان برپایی چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی برنامه های خود را درباره گسترش قرآن آموزی و فضای قرآنی در خانواده رسانه ملی و جزئیات برگزاری این دوره از مسابقات تشریح کردند. ایجاد دبیرخانه دائم این مسابقات مهم ترین ارمغان این گردهمایی بوده است.

قائم مقام رئیس رسانه ملی در حاشیه این گردهمایی گفت: با تشکیل دبیرخانه دائم مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی تلاش می کنیم خانواده ها به صورت مستمر با قرآن همراه شوند و خروجی آن را در بخش های مختلف برنامه سازی ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضان موسوی مقدم با بیان این که فعالیت های قرآنی در صدا و سیما در دو بخش گنجانده می شود، افزود: در بخش اول برنامه های قرآنی از طریق شبکه های رادیویی، تلویزیونی و شبکه تخصصی قرآن سیما و رادیو معارف به کل کشور ارائه می شود.

وی با بیان این که بخش دیگر فعالیت های قرآنی رسانه ملی در درون خانواده بزرگ صدا و سیما انجام می شود، اضافه کرد: از آنجایی که همکاران ما عناصر فرهنگی و علمی هستند، مفاهیم قرآنی در میان آنها جایگاه خاصی دارد و توجه به قرآن می تواند روی برنامه های ارائه شده از سوی آنها تاثیر بگذارد.

قائم مقام رئیس رسانه ملی اظهار کرد: به دلیل استقبال بالای کارکنان رسانه ملی از فعالیت های قرآنی تاکید کردم که دبیرخانه دائم فعالیت های قرآنی را دایر کنند تا افزون بر تلاوت، قرائت و حفظ، به ابعاد مختلف دیگر موضوعات قرآنی نیز توجه شود.

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی نیز در این گردهمایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از قرآن در تبیین سبک زندگی از تقویت بخش پژوهشی مسابقات قرآن کریم در اداره کل روابط عمومی خبرداد و گفت: اداره کل روابط عمومی رسانه ملی، دبیرخانه ای دائمی برای مسابقات قرآن در تهران و استان های دیگر ایجاد می کند.

محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن سیما نیز برگزاری این مسابقات را موجب ایجاد فضای خوب و باانگیزه برای خانواده سازمان صداوسیما دانست که کاری سخت و در نوع خود جهادی است.