آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
جهان
۶

به منظور برملاکردن بردگی مدرن آل زاید، آغاز به کار کرده است

پویش جهانی علیه جنایت های شیوخ امارات در یمن

کمپین بین المللی تحریم امارات به دلیل نقض حقوق بشر در داخل و جنایت جنگی در یمن آغاز به کار کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، این کمپین با عنوان «بردگی مدرن در امارات/ زمان تحریم فرا رسیده است»، از روز سه شنبه آغاز شد. کمپین شامل یک سری برنامه ها و فعالیت های رسانه ای و تبلیغاتی برای شناساندن چهره واقعی امارات به افکار عمومی غرب است.

این کمپین یادآور شد: امارات پرونده سیاهی در زمینه حقوق بشر نظیر تسهیل تجارت انسان، به بردگی کشیدن مدرن کارگران آسیایی، ارتکاب جنایت جنگی در یمن و حمایت مالی از گروه های تروریستی در مناطق شاهد درگیری در خاورمیانه دارد.

این کمپین همچنین فیلم کوتاهی را منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی درباره اوضاع کارگران در امارات و شرایط دشوار آنها در این کشور است. قرار است این کمپین ده ها برنامه رسانه ای نوشتاری و تصویری برای برملا کردن آنچه در زمینه حقوق بشر در امارات می گذارد، پخش کند.

وکلای انگلیسی چند سازمان حقوق بشر اروپایی در نشست خود به موازات برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ماه گذشته در ژنو گفتند که مسئولان اماراتی سیاست هدفمندی را برای شکنجه شهروندان و اتباع خارجی مقیم این کشور و بدرفتاری با آنها دنبال می کنند. این وکلا وجود زندان های سری در امارات را فاش کردند که در آن انواع شکنجه علیه بازداشت شدگان اعمال می شود. آنها همچنین از سیاست سرکوبگرانه مسئولان اماراتی برای مقابله با آزادی بیان و ربودن سری افراد بدون هرگونه محاکمه قضایی سخن گفتند.

سازمان بین المللی فرانت لاین دیفندرز پیشتر گفت که موارد نقض گسترده حقوق بشر در امارات را ماه گذشته ثبت و طی گزارشی به سازمان ملل متحد داده است. این سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر گفت که موارد بازداشت خودسرانه و محاکمه های گروهی و تعرض به خانواده مدافعان حقوق بشر در امارات را ثبت کرده است.

این درحالی است که امارات در قالب ائتلاف تحت فرماندهی عربستان از حدود سه سال پیش در تجاوزگری همه جانبه به یمن شرکت دارد. در جریان حملات ائتلاف سعودی تاکنون هزاران غیرنظامی یمنی جان باخته یا زخمی شده اند و میلیون ها نفر دیگر نیز آواره شده اند.