آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
حوادث
۱۹

زندانی کشته شده دزد حرفه ای بود

تحقیقات در پرونده مرگ زندانی فراری از بیمارستان معلوم کرد او یک متهم حرفه ای بوده که در سرقت های سریالی خانه های تهران نقش داشته است.

به گزارش جام جم، چند هفته پیش ماموران زندان تهران بزرگ یکی از مددجویان این زندان به نام علیرضا را که به دلیل شکستگی استخوان ترقوه اش دچار آسیب شده بود، با توجه به تشخیص پزشک زندان برای درمان به بیمارستانی در شهرری منتقل کردند. بعد از درمان، ماموران قصد بازگرداندن وی به زندان را داشتند که همدستان متهم در یک اقدام عجیب با قمه و چاقو به سوی ماموران حمله ور شدند و مرد زندانی را فراری دادند. یکی از ماموران زندان برای جلوگیری از فرار متهم به سمت او شلیک کرد. با توجه به زخمی شدن وی، همراهان متهم او را که زخمی شده بود، با خود به یکی از بوستان های تهران منتقل کردند، اما او در آنجا به دلیل شدت خونریزی فوت کرد و همراهانش او را رها کرده و متواری شدند.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات درباره این پرونده ادامه پیدا کرد و معلوم شد مامور برای جلوگیری از فرار زندانی به او شلیک کرده که منجر به مرگ او شده است. در این مرحله سوابق مقتول مورد بررسی قرار گرفت که معلوم شد او یکی از حرفه ای ترین سارقان خانه در پایتخت است. تحقیقات نشان می داد متهم فوت شده با تشکیل چند باند اقدام به سرقت پول، طلا و جواهر و اشیای قیمتی از خانه های شهروندان پایتخت می کرده و در این سال ها پرونده های مفتوح سرقت در چند مرجع قضایی داشته و در چند پرونده نیز غیابی حکم حبس گرفته است. همچنین او سال گذشته نیز باند جدیدی را تشکیل داده و سرقت دوباره از خانه ها در محله های تهران را از سر گرفته که همراه یکی از مهره های کلیدی باند اوایل بهمن سال گذشته بازداشت شده و با صدور قرار قانونی از سوی قاضی رسولی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران به زندان رفته است.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.