آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
حوادث
۱۹

تبرئه مرد افغان از اتهام آزار دخترش

مرد افغان از اتهام کودک آزاری به دختر 12 ساله اش تبرئه شد. همسر او در جلسه دادگاه گفت متهم را به خدا واگذار می کند.

به گزارش جام جم، تیر امسال، دختری 12 ساله به نام راحله همراه مادرش به شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران رفت و از پدرش بابت آزار و اذیت شکایت کرد. با دستور قاضی، دختر نوجوان به پزشکی قانونی اعزام و آثار شکنجه روی بدنش تائید شد. با تکمیل جزئیات پرونده، صبح دیروز، جلسه محاکمه رحمان، پدر راحله برگزار شد.

در ابتدا، راحله گفت: «پدرم با تهدید چاقو مرا مورد آزار قرار می داد و شکنجه می کرد. یک روز که از فوتبال برگشته بود، تعداد زیادی قرص در شیر ریخت تا با خوراندن آن، مادرم را بیهوش کند و خودش راحت تر بتواند مرا آزار دهد. انگار شیطان در جلدش رفته بود. سرانجام یک روز وقتی به من پول داده بود تا از داروخانه برایش قرص بخرم، به خانه یکی از فامیل هایمان رفتم و تصمیم گرفتم شکایت کنم.» مادر راحله نیز با تائید اظهارات دخترش، گفت: «همسرم در این چند سال بارها دخترم را آزار داد و هر بار که قصد شکایت داشتیم با اسلحه به مرگ تهدیدمان کرد. حالا هم اگر حضانت دخترم را به من واگذار کند و طلاقم بدهد از شکایتمان صرف نظر می کنیم.»

سپس نوبت به رحمان رسید. او خود را بی گناه دانست و گفت: «همسرم 15میلیون تومان پول پیش خانه را گرفته و مرا ترک کرده است. او به خاطر پس ندادن این پول شکایت کرده در حالی که من هیچ وقت دخترم را آزار نداده ام و با طلاق هم مشکلی ندارم.» سپس مادر راحله با بیان این که متهم حاضر به طلاق دادن او نیست، گفت: «اگر رحمان درباره ادعای پول پیش خانه و شکنجه ندادن دخترم قسم بخورد، رضایت می دهم.» متهم نیز قسم خورد که هیچ آزاری به دخترش نداده است. در پایان دادگاه، مادر راحله با بیان این که متهم را به خدا واگذار می کند از شکایتش صرف نظر کرد. قضات نیز حکم تبرئه رحمان را صادر کردند.