آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
جامعه
۱۷

یارانه «مهدکودک» برای خانواده های 3 دهک پایین

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: یارانه ای مخصوص خانواده هایی که از نظر کسب درآمد ضعیف بوده و به لحاظ کسب درآمد جزو سه دهک پایین جامعه هستند، به عنوان یارانه مهدکودک اختصاص داده شده است.

به گزارش فارس، محمد نفریه افزود: سالانه 30 هزار کمک هزینه از سوی بهزیستی، برای گروه های هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله زنان سرپرست خانوار که کودک خردسال دارند، خانواده هایی که سرپرست معلول دارند و توانایی نگهداری از کودک خود را ندارند و همچنین خانواده هایی که از نظر کسب درآمد ضعیف بوده و به لحاظ کسب درآمد جزو سه دهک پایین جامعه هستند، اختصاص داده می شود.

وی یادآور شد: این کمک هزینه ها به صورت یارانه در اختیار مهدهای کودک قرار می گیرد و خانواده های جامعه هدف سازمان بهزیستی، پس از ثبت نام فرزند خود در مهدهای کودک بخشی از هزینه های نگهداری کودکان خود را پرداخت و بخش دیگر آن توسط بهزیستی به مهدهای کودک پرداخت می شود. مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 17 هزار مهدکودک در کشور وجود دارد که 8000 مرکز در مناطق حاشیه ای شهری و روستایی تاسیس شده و این رقم تقریبا برابر با یک دوم میزان تمام مهدهای کودک کشور است. نفریه تصریح کرد: حدود 200هزار کودک در این 8000 روستا مهد و حاشیه مهد با سرانه روزانه 2000تومان برای 130 روز در سال، مشمول طرح یک وعده غذای گرم بهزیستی شده اند.

به گفته وی، بهزیستی موظف شده بود تا هفت استان در معرض سوءتغذیه را نیز به طور صد درصدی از طریق روستا مهدها و حاشیه مهدها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار دهد که هم اکنون این امر در حال اجرا است.