آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۸
ورزش
۱۸
یادداشت

به دنبال یک برد خوب

حمید استیلی ( کارشناس فوتبال)

پرسپولیس با شایستگی فراوان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و همه هواداران پرشمار این تیم امیدوار بودند این تیم بتواند طلسم 24 ساله تیم های ایرانی برای قهرمانی در آسیا را بشکند؛ اما این تیم در بازی رفت مقابل الهلال به چند دلیل عمده ناکام ماند. نخست آسیب بزرگی که حکم محرومیت مهدی طارمی به این تیم وارد کرد.

اعلام این حکم آن هم چند روز مانده به بازی، اوضاع روانی تیم را تحت تاثیر خود قرار داد و کاری کرد که برانکو نتواند تیم خود را به این بازی برساند. نکته دوم غیبت بازیکنان تاثیرگذار به دلیل مصدومیت و محرومیت از جمله کامیابی نیا، سیدجلال حسینی و محمد انصاری بود. برانکو برای پر کردن جای خالی این بازیکنان دست به تغییراتی در ترکیب تیم زد که متاسفانه جواب نداد. نکته آخر که بسیار هم مهم بود، تحلیل رفتن بدن بازیکنان بود. بازیکنان پرسپولیس 4 روز قبل از بازی با الهلال در ابوظبی، یک فوتبال تمام عیار را در اصفهان مقابل سپاهان انجام دادند. دیداری بسیار بالاتر از کلاس فوتبال ایران و در اندازه های جهانی. آن بازی موجب شد بدن بازیکنان به اصطلاح فوتبالی ها خالی کند و مقابل الهلال توان جنگیدن نداشته باشند.

برانکو با استفاده از تجربه تلخ بازی رفت، برای بازی برگشت با برنامه عمل کرد. او در بازی با استقلال خوزستان همه انرژی تیم خود را خرج نکرد تا نسبتا آماده به مسقط برسد. حالا تیم او برای یک بازی برابر مقابل تیم حریف آماده است و امید همه فوتبال ایران این است که تیم او شجاعانه و متفکرانه بازی کند و اگر هم بازی رفت را جبران نمی کند، با یک برد به کار خود در این فصل لیگ قهرمانان پایان دهد.