آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۹
فوتبال ایران
۱۱
یادداشت

روزهای امیدبخش لژیونرها

امید توفیقی

آمادگی این روزهای لژیونرهای ایرانی همه را به نمایش هایی خیره کننده از تیم ملی ایران امیدوار می کند. بازیکنان تیم ملی ایران اگرچه راهی به تیم های بزرگ اروپا پیدا نکرده اند؛ اما تلاش دارند آرام آرام با فرهنگ بازی کردن در تیم های اروپایی خو بگیرند.

آنچه موجب شده کی روش به حضور بازیکنان ایرانی در تیم های اروپایی اصرار داشته باشد، تفکر حرفه ای حاکم بر فوتبال اروپاست که حتی تیم های درجه 2 و 3 را هم شامل می شود.

کی روش به دلیل انتقادها و اعتراض های دامنه دار منتقدانش، مجبور است اردوها را فقط در روزهای فیفا برگزار کند و به همین دلیل به بازیکنانی نیاز دارد که حرفه ای تمرین کرده و حرفه ای زندگی می کنند.

این روزها بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی درخششی قابل توجه داشتند که این درخشش آن هم در این ماه های حساس، می تواند خبر خوبی برای فوتبال ایران باشد. علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، احسان حاج صفی، کاوه رضایی، سردار آزمون، میلاد محمدی و کریم انصاری فرد در بازی های اخیر تیم های خود یا گلزنی کرده اند یا نمایش هایی قابل دفاع داشته اند. این که چنین عملکردی از بازیکنان ایرانی ببینیم، خبر خوبی برای فوتبال ماست.

اهالی فوتبال امیدوارند این نمایش ها تا پایان این فصل اروپا ادامه داشته باشد و به عملکرد مثبت تیم ملی در روسیه کمک کند. آرزوی فوتبالدوستان این است که بازیکنان ایرانی بدون توجه به حاشیه های فراوانی که می تواند روی آمادگی آنها تاثیر بگذارد، فقط به روزهای تعیین کننده پیش رو متمرکز شوند و برای موفقیت فردی خود و همین طور موفقیت تیم ملی تلاش کنند.

همه بازیکنان تیم ملی می دانند نمایش بی نقص یا کم نقص آنها در بازی های تیم ملی در جام جهانی، می تواند به اتفاقات بزرگ در زندگی شان تبدیل شود که مهم ترین آنها می تواند انتقال به یک تیم درجه یک اروپایی باشد. انتقالی بزرگ که سال هاست ریشه آن در فوتبال ما خشک شده و امیدواریم بعد از جام جهانی شاهد تکرارش باشیم.