آرشیو دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۹
سینما
۱۲
سینمای جهان

هنکس در فیلمی از کارگردان «بازی تاج و تخت»

کیکاووس زیاری

تام هنکس می گوید علاقه اش به ژانر علمی تخیلی، دلیل اصلی بازی اش در «زندگینامه ها» است. این درام علمی تخیلی توسط میگوئل ساپوچنیک کارگردانی می شود. جالب است که در رابطه با این فیلم، نام کارگردان آن مهم تر و برجسته تر از نام ستاره آن بوده است! ساپوچنیک همان کسی است که کارگردانی بخش اعظم مجموعه پرطرفدار «بازی تاج و تخت» را به عهده داشته است.

شرکت مستقل فیلمسازی لاینزگیت تهیه کننده زندگینامه هاست. این شرکت فیلمسازی امیدوار است نام های هنکس و ساپوچنیک، همراهی یکی از کمپانی های بزرگ فیلمسازی را برایش فراهم کنند. داستان فیلم در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد، که زمین به دلیل یک حادثه اتمی تقریبا از بین رفته است. رباتی که در زمین زندگی می کند، سال ها پیش با این هدف ساخته شده که از جان سگ سازنده در حال مرگ خود محافظت کند.

به نوشته امپایر آنلاین، تام هنکس نقش سازنده ربات در حال مرگ را بازی می کند. تهیه کنندگان زندگینامه ها امیدوارند کلید فیلمبرداری آن را اوایل سال جدید میلادی بزنند. بخش زیادی از صحنه های فیلم در لوکیشن های صحرایی و خشک کشور مراکش فیلمبرداری خواهد شد. زندگینامه ها برای نمایش عمومی در روزهای پایانی سال 2018 آماده می شود.

هنکس در رابطه با حال و هوای کار تازه اش می گوید: «این فیلم درباره دوستی، محبت و آرزوهای خوب در یک دنیای از هم گسیخته و ویران است. آنچه در پایان پیروز می شود، نیروی عشق و محبت است.» این فیلم، اواسط فصل تابستان روی پرده سینماها رفت و شکست سخت تجاری خورد. دیدار تازه تماشاگران با هنکس در اواخر ماه ژانویه پیش رو و با درام سیاسی «پست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ خواهد بود.