آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۰
ورزش
۹

رم چلسی؛ سکانس دوم هیجان

شاگردان دی فرانچسکو، سرمربی رم در بازی هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی و در خانه تیم لندنی بخوبی نشان دادند همچون مسابقات سری A، تیمی آماده را روانه این مسابقات کرده اند. این تیم در استمفوردبریج شاگردان کونته را به دردسر انداخت و شاید اگر بازیکنی همچون هازارد در ترکیب چلسی نبود، آن بازی با نتیجه تساوی 3 بر 3به پایان نمی رسید. حالا دور برگشت این بازی ها در حالی از امشب آغاز می شود که در گروه C چلسی با هفت و رم با پنج امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

شاگردان دی فرانچسکو در حالی امشب میزبان چلسی هستند که از آخرین پیروزی شان در خانه و مقابل این تیم لندنی چند سال می گذرد. آخرین پیروزی آنها به سال 2008 برمی گردد که در ورزشگاه المپیک شهر رم با نتیجه 3 بر یک آبی های لندنی را بدرقه کردند. از سوی دیگر بازیکنان رم در حالی پا به این میدان می گذارند که به آمار بد چلسی در بازی های خارج از خانه نیز نگاه می کنند. چلسی هر سه بازی گذشته خود در ایتالیا و در جریان بازی های لیگ قهرمانان اروپا را با شکست پشت سر گذاشته است.

این چهارمین بازی است که این دو تیم در لیگ قهرمانان به مصاف هم می روند. از سه بازی گذشته هر دو تیم یک بار به پیروزی رسیده و تنها تساوی آنها هم به بازی دو هفته پیش بازمی گردد. البته آمار گلزنی رمی ها بهتر بوده و توانسته اند در این سه بازی شش بار دروازه حریف لندنی خود را باز کنند. چلسی هم پنج بار موفق به چنین کاری شده است. از سوی دیگر این دو تیم در حالی مقابل هم قرار می گیرند که در لیگ های داخلی هم تقریبا شرایطی یکسان دارند. چلسی از ده بازی انجام داده 19 امتیاز کسب کرده و در رده چهارم لیگ جزیره قرار دارد. در نقطه مقابل، رم از همین تعداد بازی 24 امتیاز به دست آورده و در جایگاه پنجم سری A قرار گرفته است.

لیگ قهرمانان اروپا

مرحله گروهی / هفته چهارم

سه شنبه 9 آبان

گروه A: بازل زسکامسکو؛ منچستریونایتد بنفیکا (23:15)

گروه B: پاری سن ژرمن اندرلخت؛ سلتیک بایرن مونیخ (23:15)

گروه C: اتلتیکومادرید قره باغ؛ آاس رم چلسی (23:15)

گروه D: اسپورتینگ یوونتوس؛ المپیاکوس بارسلونا (23:15)