آرشیو چهار‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۱
ورزش
۹

تاتنهام و رئال به فکر صعود در ویمبلی

رئال مادرید و تاتنهام در حالی در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف هم می روند که هر دو تیم با باخت در لیگ های داخلی پای به ورزشگاه ویمبلی می گذارند. اما وقتی به حریفان آنها نگاهی انداخته می شود، مشخص است شرایط شان با یکدیگر متفاوت است. تاتنهام در هفته دهم لیگ جزیره مقابل حریفی همچون منچستر ایستاد و با تک گل حریف، اولدترافورد را ترک کرد. اما رئالی ها که تصور می کردند کار آسانی مقابل خیرونا، تازه صعود کرده به لالیگا دارند، در کمال ناباوری با نتیجه 2 بر یک بازی را واگذار کردند تا ناکامی این روزهای شاگردان زیدان همچنان ادامه داشته باشد.

البته آنها در یک نقطه در حال حاضر با یکدیگر مشترک هستند. هر دو تیم در لیگ های داخلی شان با 20 امتیاز از ده بازی، در رده سوم قرار گرفته اند. نکته جالب تر این که فاصله هر دو با صدرنشین هشت امتیاز است. دو تیم در گروه H لیگ قهرمانان هم شرایط مشابهی دارند و هر دو هفت امتیازی هستند و با توجه به این که تیم های دورتموند و آپوئل نیکوزیا از سه بازی گذشته خود تنها یک امتیاز به دست آورده اند، برنده بازی امشب در ورزشگاه ویمبلی می تواند اولین تیم صعودکننده در این گروه باشد.

یکی از موارد نگرانی پوچتینو برای این مسابقه حساس، نبودن مهاجمی همچون هری کین است. در بازی مقابل منچستر نیز نبود کین بسیار به چشم می آمد. یکی دیگر از مواردی که موجب نگرانی تاتنهامی ها شده، سابقه رئال در بازی های خارج از خانه است. مادریدی ها در دو بازی گذشته خود در خانه اسپرزها توانسته بودند سفیدپوشان لندنی را شکست دهند. البته طرفداران تاتنهام به این مساله نیز توجه دارند که در پنج بازی اروپایی که در ویمبلی برگزار شده، این تیم مقابل حریفان اروپایی اش به برتری رسیده است. این ششمین بازی این دو تیم در بازی های اروپایی است. در پنج بازی گذشته، رئالی ها سه پیروزی به دست آورده و تاتنهام هنوز موفق به برد نشده است. سفیدپوشان لندنی تنها یک گل زده و در مقابل سفیدهای مادرید هفت گل زده اند.

لیگ قهرمانان اروپا

مرحله گروهی / هفته چهارم

چهار شنبه 10 آبان

گروه E: سویا اسپارتاک؛ لیورپول ماریبور (23:15)

گروه F: ناپولی منچسترسیتی؛ شاختار فاینورد (23:15)

گروه G: بشیکتاش موناکو (20:30)؛ پورتو لایپزیش (23:15)

گروه H: دورتموند آپوئل نیکوزیا؛ تاتنهام رئال مادرید (23:15)