آرشیو دو‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۷
حوادث
۱۸

برق طلاهای پیرزن، بلای جانش شد

حسین خانی

گروه حوادث - کارشناس های پزشکی پس ازتحقیقات تخصصی، پرده از رازقتل زن 84 ساله ای برداشتند که خانواده اش تصورمی کردند او به مرگ طبیعی جان سپرده است.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح شنبه 13 آبان 96 وقتی پسریکی ازاهالی روستای «گلستان» واقع در شهرستان نکا برای سرکشی به اتاق مادرسالخورده اش درطبقه دوم ساختمان رفت ناگهان با پیکراو روبه رو شد.

او و سایراعضای خانواده با تصور اینکه زن کهنسال به خاطر کهولت سن جان سپرده است برای انجام مراحل قانونی و صدور جواز دفن اقدام کردند، اما تیم جنایی و پزشک قانونی در معاینه جسد متوجه آثار و نشانه هایی از خراشیدگی در ناحیه گردن پیرزن شدند. به همین خاطرجسد را برای تحقیقات تخصصی به پزشکی قانونی استان مازندران منتقل کردند.سپس به دستور دکتر عباسی- مدیرکل پزشکی قانونی استان- تیمی از پزشکان، تحقیق در این باره را آغاز کردند تا اینکه مشخص شد گردن زن سالخورده شکسته است.

پس ازاعلام نظریه کارشناسی، تجسس های کارآگاهان جنایی برای کشف رازجنایت آغازشد تا اینکه آنها پی بردند یک زن غیر بومی که در همسایگی پیرزن زندگی می کند هرازگاهی به دیدنش می رفته است.

بنابراین زن 45 ساله برای بازجویی احضار شد. او که ابتدا خود را بیگناه می خواند سرانجام در جریان بازجویی های فنی، لب به سخن گشود و به قتل اعتراف کرد.

زن جنایتکار گفت: آن روز صبح برای خرید نان به نانوایی رفته بودم اما نانوایی بسته بود.به همین خاطر تصمیم گرفتم به خانه پیرزن همسایه بروم و از او نان بگیرم. اما بعد از ورود به خانه اش با دیدن طلاها و جواهراتی که به گردنش بود وسوسه شدم. در این میان با او درگیر شدم و وقتی مقاومت کرد من هم با پیچاندن روسری به دور گردنش او را خفه کردم. سپس بسرعت آنجا را ترک کردم تا همه فکر کنند که پیرزن به مرگ طبیعی مرده است.

با توجه به این اعتراف، به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نکا، متهم با صدور قرار قانونی بازداشت شد.