آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۳
ورزشی
۲۳
یادداشت

تختی؛ بوئین زهرا و مسئولیت اجتماعی ورزشکاران

امیر حاج رضایی (کارشناس فوتبال)

سالیان زیادی از زلزله بوئین زهرا در استان قزوین می گذرد و شاید خیلی از جوان هایی که امروز اتفاقات ورزش ایران را دنبال می کنند، از آن حادثه تلخ چیزی به یاد نداشته باشند. در آن روزها، جهان پهلوان غلامرضا تختی، چهره اول میدان بود. او که محبوبیت ویژه ای در میان مردم داشت، دست به کار شد و با حضور در میان مردم کمک های نقدی و غیر نقدی بسیاری را جمع آوری کرد و به دست زلزله زدگان رساند. البته تختی یک ورزشکار استثنایی در تاریخ ورزش ماست و مردم آنقدر به او اعتماد و علاقه داشتند که بدون هیچ مشکلی کمک های خود را در اختیار او گذاشتند تا محبوبیت یک ورزشکار بزرگ باعث شود عده زیادی از کمک های مردمی بهره مند شوند.

این موضوع نشان می دهد که حالا هم ورزشکاران مطرح ایرانی می توانند در کمک و همراهی با مردم در زلزله اخیری که متاسفانه باعث از دست دادن عده زیادی از هموطنان مان در غرب کشور شد، تاثیرگذار باشند.

ورزشکاران ایرانی که همیشه در کنار مردم بوده اند، خوب می دانند که قبل از دوران قهرمانی، چهره ای گمنام بودند و کسی آنها را نمی شناخت و توسط همین مردم به چهره هایی معروف و محبوب تبدیل شدند و حالا علاوه بر مسئولیت انسانی که همه ما بر دوش داریم و باید به طرق مختلف به یاری هم میهنان مان بشتابیم، ورزشکاران یک مسئولیت اجتماعی هم دارند که خوشبختانه بیشتر آن ها هم از آن آگاه هستند و می دانند که می توانند باعث آرامش و دادن التیام به مردم مصیبت دیده از این بلای طبیعی شوند.

یادم هست که در زلزله بم، سرکار خانم هدیه تهرانی که از هنرمندان خوب کشورمان است به میان مردم رفته بود و با آنها ابراز همدردی می کرد و سعی می کرد تا به نوعی به کمک آنها بشتابد. در جام جهانی 1990 ایتالیا هم، یورگن کلینزمن که یکی از ستارگان فوتبال آلمان بود و با این تیم به قهرمانی رسید، پس از زلزله رودبار، پیام تسلیت خود را از محل جام جهانی برای مردم ایران ارسال کرد که بازتاب زیادی داشت. حالا هم ورزشکاران ما با حادثه تلخی که اتفاق افتاده، از طریق شبکه های مجازی مانند کانال های تلگرامی، توئیتر و اینستاگرام، احساسات خود را از این اتفاق بیان کرده اند و نشان داده اند که با مردم هستند و در لحظات سخت به کمک آنان می شتابند.