آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۳
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

آسیبی به نمایشگاه کتاب کرمانشاه وارد نشده

امیرمسعود شهرام نیا، مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با توجه به برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در کرمانشاه به خانواده های ناشران و نویسندگان شرکت کننده در این رویداد فرهنگی اطمینان خاطر داد که برای آنان هیچ حادثه ای رخ نداده است. بنابرگفته های این مدیر مسئول نمایشگاه تحت پوشش بیمه کامل قرار دارد و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد. نمایشگاه کتاب تا موعد مقرر خود در کرمانشاه برقرار خواهد بود.

قدردانی از مهرجویی در جشنواره مروجان کتابخوانی

مراسم اختتامیه جشنواره قدردانی از مروجان کتابخوانی در حالی برگزار می شود که اسامی هنرمندانی همچون داریوش مهرجویی و سروش صحت در میان برگزیدگان چهارمین دوره دیده می شود. از صحت بواسطه برنامه «کتاب باز» و از مهرجویی هم به خاطر اینکه مساله اصلی سه فیلم او با نام های «هامون»، «پری» و «نارنجی پوش» کتاب بوده قدردانی می شود.

<راه آهن زیرزمینی> یکی از بهترین آثار «وایت هد»

رمان «راه آهن زیرزمینی» که به عنوان برنده جایزه پولیتزر 2017 در بخش رمان انتخاب شد از دید منتقدان ادبی، یکی از بهترین آثار«کالسون وایت هد» به شمار می آید. منتقدان ادبی این کتاب را اثری جذاب و تاثیرگذارمی دانند که درباره ماجراهای یک برده جوان است که در مسیر آزادی اش با آنها روبه رو می شود.