آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۰۱۱
ورزش
۱۸

برد ایران مقابل ونزوئلا در دیدار تدارکاتی

ایران با پیروزی یک- صفر مقابل ونزوئلا به کسب نتایج خوبش در دیدارهای تدارکاتی ادامه داد. تیم ملی در دومین دیدار تدارکاتی خود در اروپا شب گذشته، در نایمخن هلند به مصاف ونزوئلا رفت. ایران پنجشنبه در اتریش پاناما را شکست داده بود و پس از 4 روز دوباره به میدان رفت.

کی روش تغییرات زیادی نسبت به بازی هفته قبل ایجاد کرد و این بار بیشتر نفرات اصلی در ترکیب قرار گرفتند. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، اشکان دژاگه و سعید عزت اللهی چهار بازیکنی بودند که از ترکیب قبلی در میدان باقی مانده بودند. رامین رضاییان در این دیدار جانشین وریا غفوری در سمت راست شد و سیدجلال حسینی نیز به جای روزبه چشمی در مرکز خط دفاعی به میدان رفت. احسان حاج صفی نیز در این دیدار به جای سعید آقایی در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفت. در خط میانی علی کریمی، وحید امیری و علیرضا جهانبخش جانشین احمد عبدالله زاده، مهدی طارمی و سامان قدوس شدند. رضا قوچان نژاد هم جای کریم انصاری فرد را گرفت. نیمه اول چندان جذاب نبود و دو تیم موقعیت های زیادی نداشتند. رضا قوچان نژاد و وحید امیری صاحب دو فرصت شدند که نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. در آن سو هم اشتباه علیرضا بیرانوند می توانست باعث بازشدن دروازه ایران شود که با جاگیری عالی سیدجلال حسینی توپ وارد دروازه نشد. نیمه اول بدون گل به پایان رسید. کی روش نیمه دوم را با سه تغییر شروع کرد. رشید مظاهری جای بیرانوند را گرفت، سامان قدوس و اکبر ایمانی هم به میدان آمدند.

در دقیقه 57 ایران به گل رسید. پاس دقیق سامان قدوس، وحید امیری را صاحب موقعیت کرد، امیری هم با یک پاس استادانه علیرضا جهانبخش را در موقعیت تک به تک قرار داد. جهانبخش موفق شد در ورزشگاه تیم سابقش گل بزند. بعد از این گل امید ابراهیمی، کاوه رضایی و سردار آزمون هم فرصت بازی پیدا کردند.

یکی از نکات جالب این تغییرات این بود که امید ابراهیمی، هافبک استقلال در 30 دقیقه پایانی در قلب خط دفاعی به کار گرفته شد. ونزوئلا در نیم ساعت آخر فشار زیادی روی دروازه ایران وارد کرد که در چند مورد واکنش های رشید مظاهری مانع فروریختن دروازه ایران شد. ایران پس از صعود به جام جهانی چهار دیدار تدارکاتی انجام داده که در این بازی ها موفق شد توگو، پاناما و ونزوئلا را شکست دهد و با روسیه در کازان مساوی کرد.