آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۰۱۱
سیاست
۳

الو شرق

88640260

[email protected] پیامک: 30004699

•دولت برای جلوگیری ازکارافتادگی افراد بر اثر بیماری و عدم نیاز به درمان های گران و پرخطر به ویژه برای مردم فقیر حاشیه شهرها اقدام به استخدام نیروهای شرکتی با حقوق ماهی 900 هزار تومان جهت انجام مراقبت های اولیه کرد که نتیجه آنها شناسایی صدها نفر شد که در معرض ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و... بودند. همچنین مراقبت های مامایی و کودکان و سایر گروه ها ارتقای بالایی پیدا کرد. درحالی که رقم ناچیزی از بودجه طرح تحول به نیروهای بهداشتی رسیده و تازه این طرح سروسامان پیدا کرده؛ اما اولین گروهی که مرتب تهدید به اخراج می شوند همین افرادی هستند که دستشان از همه جا کوتاه است. چرا؟

•از مسئولان محترم وزارت صنعت می خواهیم رابط و واسطه شوند و تجربیات خودروسازان آلمانی در ساخت اتومبیل های برقی و ایستگاه های شارژ اتومبیل های برقی را به گروه های خودروسازی کشورمان انتقال دهند تا با جایگزین شدن آنها به جای خودروهای بنزینی شاهد کاهش تدریجی آلودگی هوا باشیم.

•مدتی پیش در برنامه شهرفرنگ که از شبکه خبر سیما پخش شد، آقای نعیمی فر، کارگردان سینما، با پخش فیلم های خارجی در سینما مخالفت داشت؛ چراکه ادعا داشت مردم دوست ندارند فیلم سانسورشده ببینند پس این همه فیلم سانسورشده را که از تلویزیون پخش می شود چه کسانی می بینند؟ آیا غیر از مردم هستند؟ درثانی مردم حق انتخاب دارند. ایشان نمی توانند از طرف تمام مردم نظر بدهند. آمارها حکایت از آن دارد حداقل 50 درصد از مردم دوست دارند فیلم سانسورشده را در پرده عریض سینما ببینند. سینما را که نمی شود انحصاری کرد. در سینماهای کشورهای اروپایی علاوه بر فیلم های داخلی، فیلم خارجی هم نمایش می دهند. سینماها نیز می توانند فیلم هایی را نمایش دهند که کمتر نیاز به سانسور داشته باشند یا می توانند فیلم ها را درجه بندی کنند مثل فیلم های کلاسیک. بنده پیشنهاد می کنم به صورت آزمایشی چند فیلم خارجی اکران شود، اگر مردم استقبال نکردند آن وقت قضیه پخش این گونه فیلم ها خودبه خود منتفی می شود. از 300 سالن سینما در تهران حداقل 20 سالن را باید به این امر اختصاص دهند.