آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۵۴
ورزش
۱۵
نگاه

منعی برای حضور ملی پوشان در جام باشگاه های جهان نیست

کشتی گیران می خواهند در جهانی و المپیک بزرگی کنند

علی اشکانی ( سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی)

پس از حضور در رقابت های آسیایی، کشورهای اسلامی، بازی های داخل سالن آسیا و قهرمانی جهان، کشتی گیران و کادر فنی تیم ملی به معنای واقعی احساس خستگی داشتند و به همین دلیل پس از استراحتی 45 روزه بار دیگر از 16 آبان ماه اردوی تیم ملی را برای آمادگی جهت حضور در رقابت های پیش رو آغاز کردیم.

هدف ما در این اردو آشنا کردن هرچه بیشتر کشتی گیران با قوانین جدید داوری و اوزان جدید و سیستم جدید وزن کشی بوده و کمتر روی آمادگی بدنی کشتی گیران تمرکز داشتیم چرا که آشنایی با قوانین جدید اهمیت به سزایی برای موفقیت هر چه بیشتر در رویدادهای پیش رو دارد. البته آمادگی بدنی کشتی گیران و انجام تمرینات سبک نیز در این اردو اهمیت دارد و سعی می کنیم در خلال تمرینات قوانین جدید را نیز برای کشتی گیران تبیین کنیم.

کشتی گیرانی که می خواهند در رقابت های جهانی و مخصوصا المپیک بزرگی کنند و برای کشورمان افتخارآفرین باشند باید روی رفع ایرادات فنی خود و رشد فنی تمرکز کنند. در غیر این صورت نمی توانند به اهدافی که در سر دارند برسند. ما کشتی گیرانی می خواهیم که حتما نسبت به گذشته رشد داشته باشند و برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنند.

ما از حضور حداکثری کشتی گیران مان در رقابت های باشگاه های جهان استقبال می کنیم چرا که حضور در این رقابت ها می تواند باعث آشنایی هر چه بیشتر کشتی گیران با قوانین جدید باشد و به رشد فنی آنها نیز کمک خواهد کرد. بنابراین از نظر کادر فنی تیم ملی هیچ محدودیتی برای حضور کشتی گیران تیم ملی در جام باشگاه های جهان وجود ندارد.

در حال حاضر امیر قاسمی منجزی، رامین طاهری و محمد علی گرایی با مصدومیت دست و پنجه نرم می کنند اما ان شاءالله به مرور به وضعیت مناسب خواهند رسید. به هر حال مصدومیت همواره با کشتی گیران همراه بوده است.