آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۱
اقتصاد مقاومتی
۸

مزیت صنعت شیشه سازی در ایران

با توجه به حجم بالای مواد اولیه مورد نیاز تولید شیشه در ایران و همچنین خطوط تولید نصب شده در کشور، این صنعت یکی از امتیازهای قابل توجه صنعتی ایران برای دستیابی به بازارهای صادراتی است.

حسن زجاجی، عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنعت شیشه ایران با اشاره به این که صنعت شیشه صادرات محور است، گفت: در حال حاضر، ظرفیت تولید این صنعت در کشور از مرز دو میلیون و 200 هزار تن عبور کرده است.

زجاجی افزود: این میزان تولید در بخش شیشه تخت، یک میلیون و 500 هزار تن، شیشه بطری 400 هزار تن، بلور 300 هزار تن و سایر صنایع 100 هزار تن است و حجم تولید صنعت شیشه ایران در آینده نزدیک به مرز سه میلیون تن در سال خواهد رسید.

این عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنعت شیشه ایران، ضمن اشاره به این جمله که هم اکنون سرانه مصرف شیشه در کشور 25 کیلوگرم است، گفت: با احتساب این سرانه بخش عمده محصول تولیدی مازاد بر نیاز است که باید راهبرد توسعه صادرات به عنوان یک استراتژی مهم برای رشد اقتصادی در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

دبیر انجمن صنعت شیشه ایران بر لزوم تقویت زیر ساخت های صادرات صنعت مزبوردر کشور تاکید کرد و گفت: پارسال صادرات شیشه زیر 500 هزار تن بود و امسال از مرز 500 هزار تن عبور می کند. وی ضمن بیان این جمله که صنعت شیشه بطری مبتنی بر تکنولوژی روز دنیاست، اظهار کرد: ظرفیت این صنعت در مدت سه سال آینده از مرز یک میلیارد و 600 عدد بطری فعلی به سطح تولید سه میلیارد خواهد رسید.