آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
شهرستان ها
۷

بیش از 12 هزار نفر در شهرداری تبریز بدون گزینش استخدام شدند

عضو شورای شهر تبریز گفت: از بیش از 15 هزار نفر کارکنان شهرداری تبریز 12 هزار و 600 نفر از آنان، بدون رعایت قوانین و مقررات استخدامی، وارد شهرداری شده اند.

تبریز- خبرنگار کیهان: فرج محمدقلی زاده افزود: تنها 4400 نفر با رعایت مقررات استخدامی، در شهرداری تبریز استخدام شده اند.

وی افزود: افراد جذب شده اکثرا خانوادگی بوده و یا از افراد ستادهای انتخاباتی اعضای شورا هستند در حالی که جوانان تحصیل کرده زیادی بیکار می باشند.

وی تصریح کرد: افرادی که با استفاده از عنصر رابطه در شهرداری استخدام شده اند، هیچ تخصصی ندارند.

وی از بی تفاوتی رسانه ها نسبت به چنین موضوعاتی انتقاد کرد و افزود: بیش از 30 سال است افزون بر 8 هزار نفر در شهرداری حقوق می گیرند ولی کارآیی ندارند. بسیاری از این افراد در پست های کارمندی، شرایط استخدامی را طی نکرده اند.

قلیزاده یادآور شد: قرار بود شهرداری تبریز چابک شود ولی علیرغم ورود این همه افراد، امورات شهرداری برون سپاری می شود و از بیرون، نیرو وارد می کنند. همچنین فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با عنوان این که دریافتی مدیران و پرسنل شهرداری مناطق باید شفاف سازی شود گفت: برخی از مدیران شهرداری های فوق ارقام نجومی گاها با مبلغ بالای 200 میلیون ریال می گیرند. بیش از 500 راننده اجاره ای در شهرداری فعال هستند که فاقد بیمه می باشند. 76 درصد درآمد شهرداری، صرف هزینه های جاری می شود.

مصداق واقعی «کارنکنی و بخوری» در شهرداری تبریز است. باید به بدهی های شهرداری توجه شود.

در نشست شورای اسلامی تبریز گفته شد: 900 تن از پرسنل شهرداری در حوزه خدمات شهری، بیمه و مزایا ندارند و در برخی از مجموعه ها، بازنشستگان در چندین مجموعه کار می کنند که خلاف قوانین است.

شورای شهر تبریز همچنین خواستار چابک سازی شهرداری شد و از حضور «شرکت همشهری» انتقاد کرد.