آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۴
سیاسی
۳

فرمانده تیپ زرهی 181 اسلام آباد غرب در گفت و گو با «ایران» تشریح کرد

امدادرسانی ارتش به زلزله زدگان

سرهنگ امیر غلامعلیان، فرمانده تیپ زرهی 181 اسلام آباد غرب گفت که این تیپ اولین یگان حاضر شده در منطقه زلزله زده برای امداد رسانی بوده است. وی در گفت وگو با «ایران» در توضیح چگونگی آغاز کار امدادرسانی توسط ارتش توضیح داد: ساعت 30/21 شب زلزله رخ داد، اولین وظیفه ما این بود که منازل تیپ را در منطقه اسلام آباد غرب بازرسی کنیم تا ببینیم برای آنها اتفاقی نیفتاده است. بعد از این ظرف یک ساعت تیم پیشروی خودمان را به منطقه اعزام کردیم. هیچ یگانی به جز نیروی زمینی ارتش و تیپ 181 زرهی در منطقه نبود که بعد از آن با تدبیر فرمانده محترم قرارگاه غرب، گروه های دیگر هم آمدند. البته آنها با منطقه زلزله زده بعد مسافت داشتند و ما چون نزدیک ترین یگان بودیم، به طبع باید زودتر هم می رسیدیم. فرمانده تیپ زرهی 181 اسلام آباد غرب افزود: بعد از استقرار بلافاصله ما در ستاد بحران شهرستان سرپل ذهاب شرکت کردیم و وظایف مشخص شد. ما هم آمبولانس های خود را برای ترابری مجروحین و مصدومین در اختیار فرمانداری گذاشتیم. وی ادامه داد: با استعداد نیروهای پیاده ای که در اختیارمان بود بلافاصله در تاریکی شب کار آواربرداری و کمک به مجروحین را شروع کردیم. تا پاسی از شب کار امدادرسانی ما انجام شد و همزمان یک جیره غذایی نیز همراه تیم پیشرو آورده بودیم که بلافاصله بین مردم منطقه توزیع شد.

سرهنگ امیر غلامعلیان اضافه کرد: صبح روز بعد از زلزله تیپ 181 زرهی با استعداد 95 درصد به صورت کامل در منطقه سرپل ذهاب مستقر شد و کار کمک رسانی شدت گرفت. ما حدودا 700 تخته چادر و تعداد زیادی پتو بین مردم پخش کردیم و تانکرهای آب هم به صورت مرتب در حال خدمت رسانی هستند. منتها وسعت منطقه طوری است که پوشش همه آن بسیار سخت است و طبعا برخی از عزیزان ناراضی می شوند.

وی در پایان توضیح داد: یکی از دلایل ایجاد نارضایتی در خدمات رسانی حضور افراد متفرقه زیادی است که از شهرهای مختلف به منطقه آمده اند و در کار امدادرسانی خلل به وجود می آورند.