آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
اقتصادی
۴

یک مقام اتریشی: پیشرفت ایران واقعا حیرت انگیز است

معاون رئیس اتاق اقتصادی اتریش گفت: گستردگی کشور ایران و پیشرفت ایران از نظر اقتصادی واقعا حیرت انگیز است و متوجه شدیم ایران دارای ملتی فرهیخته و تحصیل کرده و با دیدی باز و میهمان نواز است.

به گزارش فارس، کریستین موزر معاون رئیس اتاق اقتصادی اتریش سفلی دیروز در مراسم دیدار هیئت های تجاری ایران و اتریش با عرض تسلیت به دلیل زلزله کرمانشاه گفت: در سال 2016 با یک هیئت اعزامی تجاری به ایران آمدم و از تهران و استان مرکزی دیدن کردم و برای من و هیئت همراه واقعیتی را که از ایران دیدیم، با آن تصویری که از رسانه ها می دیدیم، متفاوت بود و بسیار برای ما تعجب آور بود.

موزر افزود: گستردگی کشور ایران و پیشرفت ایران از نظر اقتصادی و از هر لحاظ دیگر واقعا حیرت انگیز است و البته تماس با ایرانیان بسیار برای ما مایه خوشحالی بود و متوجه شدیم ایران دارای ملتی فرهیخته و تحصیل کرده و با دیدی باز و میهمان نوازی است.

وی بیان داشت: در آن سفر ما این امکان را داشتیم که بنایی را برای فعالیت های اقتصادی آینده بنیان نهیم و همه چیز نشانگر این است که پیشرفت خوبی داریم و به نظر می آید، بعد از بنیان پایه ها در سال گذشته سال اخیر سالی خواهد بود که روابط را تحکیم و بنیان را تقویت می کند و اعتماد متقابل را تقویت می کند و مطمئن هستیم که در آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.

موزر اظهار داشت: با وجود اینکه شاید در مرحله اول امیدی که داشتیم کمی غیرواقع بینانه بود، ولی الان مطمئن هستم پیشرفت ما خوب بوده است و لیوان ما نیمه پر است.

وی گفت: قدم های خیلی مهمی از نظر مالی و از نظر امکانات پرداختی برداشته شده و مطمئن هستم که در این زمینه در حال پیشرفت هستیم.