آرشیو چهار‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی: نان از هفته آینده 15 درصد گران می شود

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 15 درصدی قیمت نان، اعلام کرد: قیمت های جدید نان در استان های کشور از اول آذر ماه اجرایی می شود.

قاسم زراعتکار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این که طی سه سال گذشته با وجود افزایش هزینه های تولید مانند هزینه های کارگری قیمت نان افزایش نیافته بود، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد در کشور 15 درصد قیمت انواع نان بدون تغییر وزن چانه و با شرایط کنونی تولید، افزایش یابد که این قیمت ها از ابتدای آذرماه اجرایی می شود.

وی افزود: در تهران با تصمیم گیری در اتاق اصناف و در شهرستان ها و استان های دیگر با تصمیم گیری استانداری ها و فرمانداری ها قیمت نان تغییر می کند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: تا یک ماه آینده باید جلسات، طرح و برنامه موردنظر برای طرح یکسان سازی طرح گندم، آرد و نان به نتیجه برسد و اجرایی شود، اما در یکسان سازی، افزایش قیمت نداریم.

زراعتکار اعلام کرد: با توجه به اینکه سه سال است قیمت نان تغییر نکرده است، افزایش 15 درصدی مصوب می تواند تنها هزینه های کارگری را پوشش بدهد و به زودی طرح یکسان سازی گندم، آرد و نان در دستور کار قرار گرفته و اجرا می شود.