آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۱۹۴
ورزش
۲۴

تمجید از تیم بدون شکست کی روش

تیم ملی فوتبال کشورمان در اردوی تدارکاتی اروپا دو دیدار دوستانه برگزار کرد که در هر دو نیز به پیروزی دست یافت. شاگردان کی روش ابتدا در اتریش موفق شدند تیم ملی پاناما را با نتیجه 2بریک شکست دهند و در بازی دوم نیز که در هلند برگزار شد تیم ملی ونزوئلا با یک گل مغلوب تیم ایران شد. به این ترتیب شکست ناپذیری تیم ملی ایران تداوم یافت. حالا بازیکنان این تیم با اعتماد به نفس زیاد به نتیجه گیری در جام جهانی خوشبین هستند.

پس از بازی با ونزوئلا رسانه های زیادی در جهان به ستایش از تیم ملی ایران پرداختند. دو رسانه معتبر فوتبال اسپانیا به این موضوع واکنش نشان دادند. روزنامه مارکا با اشاره به گزارش بازی، برتری ایران در این بازی با گل علیرضا جهانبخش را تداوم برتری ها و نتایج خوب قبلی تیم تحت هدایت کی روش دانست و از 2 پیروزی و یک تساوی ایران در 3 بازی دوستانه اخیر مقابل روسیه، پاناما و ونزوئلا نوشت. روزنامه «آس» هم مانند مارکا گزارش کوتاهی از بازی ارائه کرد و از گلزنی جهانبخش در کشوری که در لیگش بازی می کند به عنوان یک اتفاق جالب نام برد. این نشریه معتبر خط دفاع قدرتمند را عامل پیروزی ایران و بازیکنان جوان را امید تیم کی روش در جام جهانی 2018 دانست.

پایگاه اینترنتی داریو اسپورتیو ایتالیا پیش بینی کرد، تیم های ملی ایران و مکزیک شگفتی ساز جام جهانی روسیه لقب گیرند. این سایت در مورد ایران نوشت: ایران تیمی است که بعد از تیم ملی فوتبال برزیل جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست آورد. ایران البته تاریخ خیلی موفقی در فوتبال ندارد. قهرمان سه دوره جام ملت های آسیا در چهار دوره جام جهانی حاضر بوده است. آنها تحت هدایت کارلوس کی روش توانستند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. ایران اگر در گروه خوبی قرار گیرد می تواند شگفتی ساز جام جهانی 2018 روسیه باشد.» سایت AFC نیز به تمجید از تیم ایران پرداخت و نوشت: این نتیجه رکورد بی شکستی ایران در مسیر ورلدکاپ 2018 را به 10 بازی افزایش داد. پیروزی بر ونزوئلا برگ برنده دیگری برای تیم کارلوس کی روش در مسیر آماده سازی است.