آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران: نیاز به واردات هیچ میوه ای نداریم

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران گفت: تنوع میوه ای کشور بسیار زیاد است و هر مصرف کننده با هر سلیقه ای را راضی می کند بنابراین نیاز به واردات هیچ میوه ای نداریم.

مجتبی شادلو در گفت وگو با خبرگزاری مهر در واکنش به مباحث مطرح شده درباره تقاضای اروپایی ها برای صادرات میوه به ایران اظهار کرد: ما اصلا نیازی به واردات میوه به کشور نداریم، خارجی ها در این زمینه فقط منافع خودشان را در نظر دارند و به فکر بازاریابی برای محصولاتشان هستند. مسئولان کشور ما باید به این مسئله توجه کنند که نفع کشور ما در چیست.

وی افزود: تنوع میوه ای کشور بسیار زیاد است و این محصولات می توانند هر مصرف کننده ای را با هر سلیقه راضی کنند. بنابراین ما نیازی به واردات هیچ محصولی نداریم.رئیس اتحادیه باغداران استان تهران درباره مباحث مطرح شده پیرامون توافق ایران و نیوزلند برای واردات کیوی به کشورمان گفت: کیوی ایران در فصل پاییز برداشت می شود و تا تابستان سال بعد در سردخانه ها قابلیت ماندگاری دارد. کیوی تولید داخل میوه ای مرغوب و بازارپسند است. ما در سال های اخیر صادرکننده قابل توجه منطقه بوده ایم و به کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس کیوی صادر کرده ایم.شادلو با اشاره به اینکه اگر صادرات نباشد، در بازار داخلی کیوی مشکل پیدا می کنیم، افزود: همیشه ظرفیت تولید در کشور بیش از مصرف بوده است.

ایران جزو کشورهای نوظهور در زمینه تولید کیوی است که هنوز 30 درصد باغات کیوی آن نهال های جوان دارند و در انتظار ورود به چرخه تولید هستند.