آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۴
فن آوری
۸

خبر

اعلام تعرفه های جدید اینترنت ثابت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه جدید سرویس های پرسرعت غیرحجمی را اعلام کرد.

به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار جدول جدید تعرفه های اینترنت ثابت، نوشت: این تعرفه سرویس های غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین 18 شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد. شرکت ها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکین برسانند. طبیعتا فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.

وی تاریخ اجرای این مصوبه را پیش از دهم آذرماه اعلام کرد و گفت: این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکت ها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (128 کیلو بیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه خواهند بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با تاکید بر اینکه این تعرفه ها صرفا برای دسترسی ثابت است، اظهار کرد: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی حداقل دو برابر ترافیک بین الملل لحاظ می شود.

جهرمی در پایان نیز خاطرنشان کرد: از همه عزیزانی که با اشتراک نظرات، ما را در تدوین و تصویب این نظام جدید تعرفه یاری کردند تشکر می کنم. اطلاعات بیشتر را بزودی سازمان تنظیم مقررات به اطلاع عموم مردم شریف کشورمان خواهد رساند.

استفاده از پیام رسان های مجاز با یک سوم نرخ هزینه اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، هزینه استفاده از پیام رسان های مجاز در شبکه های موبایل و ثابت به یک سوم نرخ هزینه اینترنت می رسد، اعلام لیست این پیام رسان ها را به آینده ای نزدیک موکول کرد. به گزارش «ایران» محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص حمایت از پیام رسان های بومی، کمیسیون تنظیم مقررات هزینه استفاده از پیام رسان های مجاز در شبکه های موبایل و ثابت را یک سوم نرخ هزینه اینترنت تصویب و ابلاغ کرد. وی افزود: مرکز ملی فضای مجازی لیست پیام رسان های مجاز را بزودی اعلام خواهد کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به استفاده از شبکه ملی اطلاعات در حمایت از این پیام رسان ها نیز بیان کرد: در خصوص اختصاص فضا و نیز هزینه های اتصال به شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات تسهیلات ویژه ای را برای این پیام رسان ها در نظر گرفته است.