آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
اخبار کشور
۳

با حضور پرشور اهداکنندگان خون نیاز زلزله زدگان رفع شد

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: با توجه به حجم خون اهدایی و ذخیره کافی خونی کشور اهداکنندگان خون به صورت عادی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

بشیر حاجی بیگی به ایرنا گفت: لازم می دانیم از اهداکنندگانی که به درخواست سازمان پاسخ مثبت داده و در صف های اهداء معطل شدند تشکر و قدردانی کنیم و درخواست مراجعه عادی اهداکنندگان را با توجه به حجم خون اهدایی و ذخیره خونی کشور داریم.

گفتنی است، پس از زلزله اخیر و از صبح روز دوشنبه با اعلام نیاز سازمان انتقال خون به گروه خونی o منفی، مردم نوع دوست ایران درسراسر کشور برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کردند.

همدردی 1784 تهرانی با هموطنان زلزله زده از طریق اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز گفت از صبح روز بعد از وقوع زلزله در استان کرمانشاه با اشتیاق مردم برای اهدای خون مواجهه بودیم و 22 آبان 96 دو هزار و 459 نفر موفق به ثبت نام در پذیرش مراکز اهدای خون استان شدند.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، سید مرتضی طباطبایی افزود: از این تعداد یک هزار و 784 نفر خون اهدا کردند که با توجه به فراخوان انجام شده، 25 درصد خون های اهدایی از گروه های منفی بودند.

طباطبایی از مراجعه بانوان در شرایط بحران به نیکی یاد کرد و ادامه داد: شاخص اهدای خون بانوان در روز دوشنبه با 10 درصد رشد به میزان 14 درصد رسید که این استقبال نشان می دهد خانم ها بدون هیچ مشکلی می توانند پا به پای آقایان در این عرصه نیز مشارکت جدی داشته باشند.

وزیر بهداشت نیز با تشکر از اهداکنندگان خون به زلزله زدگان، به ایسنا گفت: نیازی به خون نداریم و اگر نیازمند اهدای خون باشیم اطلاع رسانی خواهیم کرد.