آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

راهپیمایی علیه فساد گسترده در سینمای آمریکا

هزاران نفر قرار است در بلوار هالیوود شهر لس آنجلس و برای حمایت از قربانیان آزار و اذیت جنسی راه پیمایی کنند.

به گزارش مشرق، «اندرو کریسبرگ» مدیر یک برنامه تلویزیونی به اذیت و آزار جنسی از سوی 19 کارمند سابق و کنونی اش متهم شده است. در همین حال یک نویسنده ساکن لس آنجلس، ریچارد دریفوس بازیگر آمریکایی را به آزار جنسی متهم کرده و می گوید طی سالها وی به او اظهارنظرهای نامناسب کرده است.

از سوی دیگر روز یکشنبه، دوازدهم ماه نوامبر، هزاران نفر قرار است در بلوار هالیوود شهر لس آنجلس و برای حمایت از قربانیان آزار و اذیت جنسی راه پیمایی کنند. هر چند هدف کلی این راه پیمایی حمایت از تمامی قربانیان آزار و اذیت جنسی است اما تمرکز آن بر سوءاستفاده افراد بانفوذ صنعت سینما از زنان و دختران است. شرکت کننده های این برنامه در نقاط مختلف شهر از جمله دفتر مرکزی شبکه خبری «سی ان ان» و تقاطع بلوار هالیوود و خیابان «هایلند» که مرکز ثقل هالیوود است جمع خواهند شد.

یکی از تازه ترین موارد روز پنجشنبه نهم نوامبر، در روزنامه «نیویورک تایمز» و از سوی پنج زن مطرح شده که کمدین پرآوازه «لوئی سی کی» را متهم به آزار جنسی کردند.او نیز روز بعد در بیانیه ای به رفتارهای ناشایستی که داشته اعتراف کرد و از این زنان معذرت خواست.اتهامات تهیه کننده بزرگ هالیوود «هاروی واینستین» هم در ماه اکتبر در روزنامه «نیویورک تایمز» مطرح شد.«واینستین» تمام این اتهامات را رد کرده است.