آرشیو چهار‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۵۵
ورزش
۱۵
یوفا

روزنامه فرانسوی اکیپ مدعی شد

احتمال جریمه سنگین پاری سن ژرمن به خاطر نیمار

تیم فوتبال پاری‎سن ژرمن مجبور است تا پایان فصل جاری 75 میلیون یورو به بودجه‎اش اضافه کند، در غیر این صورت قانون فیرپلی مالی برایش دردسرساز می‎شود: مساله ای که از همان ابتدا به نظر می رسید برای پاریسی ها دردسرساز خواهد شد و حالا بیشتر از قبل به چشم می آید. دیروز روزنامه فرانسوی اکیپ در گزارشی نوشت: در ماه سپتامبر یوفا تحقیقات درباره مساله فیرپلی مالی پاری‎سن ژرمن را آغاز کرد.

درست زمانی که این تیم نیمار و کیلیان امباپه را در ازای ارقام نجومی به خدمت گرفت. یوفا به این باشگاه اطلاع داده که باید بودجه این باشگاه 75 میلیون یورو افزایش پیدا کند و برای این کار چند گزینه دارد. یکی از گزینه‎ها فروش بازیکن است. این گزینه البته گزینه مورد علاقه مالک ثروتمند باشگاه نیست و امری هم دوست ندارد بازیکنی از این تیم در ماه ژانویه از آنها جدا شود. اما این سریع‎ترین راه برای تامین بودجه است. روش دیگر افزایش رقم حق پخش تلویزیونی است که برای آن لازم است این تیم به روند قابل قبول و مورد علاقه هوادارانش در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد. گزینه بعدی مورد بلیت فروشی است.

با آمدن نیمار و امباپه پی اس‎جی به راحتی می ‎تواند قیمت بلیت‎ها را افزایش دهد و البته باید مراقب باشد هواداران این تیم اعتراض نکنند. روش دیگر توسعه فروش محصولات مربوط به باشگاه است. نیمار و امباپه به این تیم ملحق شدند و شاید در سراسر دنیا هواداران این تیم علاقه بیشتری به خرید لباس ها و وسایل ورزشی این باشگاه داشته باشند.