آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۰۱۳
روزنامه فردا
۲۰
حرف درشت

9 راه برای اینکه جلوی خودکشی را بگیریم

پوریا عالمی

در روزهای گذشته و به خصوص بعد از خودکشی شهروندانی در فضاهای شهری، دانشمندان، روان کاوان، دلاوران، بدن سازان، فلاسفه و... عقلشان را ریختند روی هم و به 9 روش رسیدند که فردی را که قصد خودکشی دارد، بتوان از تصمیمش منصرف کرد.

راه یک: به طرف بگویید احمدی نژاد رفته؛ یعنی کلا رفته و ایران را ترک کرده. نه تنها رفته که هرگز برنمی گردد. متاسفانه چون شهروندان فشار آن دوره را هنوز فراموش نکرده اند ممکن است از زندگی ببرند. شما با گفتن اینکه احمدی نژاد رفته، تا 99 درصد افراد را به زندگی امیدوار می کنید.

راه دو: به طرف بگویید با وام پنج میلیونی اش موافقت شده.

راه سه: اگر طرف باور نکرد که به هرحال می تواند وام بگیرد، بهش بگویید آشنا دارید توی بانک و بیا با هم سه هزار میلیارد اختلاس کنیم.

راه چهار: به طرف بگویید اینترنت دیگر فیلتر نیست. 60 درصد جوانان از بس در اینترنت به در بسته می خورند از زندگی می برند.

راه پنج: به طرف بگویید ماهواره دیگر پارازیت ندارد و کیفیت همه شبکه ها آینه است. 40 درصد زنان خانه دار به دلیل پارازیت روی سریال های ترکی دچار افسردگی هستند، نه چیز دیگر.

راه شش: به طرف بگویید می توانی به عنوان یک دانشجو فعالیت کنی. طرف اگر منصرف شد و از بلندی آمد پایین، براش توضیح می دهید که دانشجو می تواند فعالیت کند و آزادانه دست وپایش را تکان بدهد.

راه هفت: به طرف بگویید می تواند تلویزیون خصوصی داشته باشد. بعد که طرف آرام شد، بهش بگویید تلویزیون خصوصی که شوخی است، اما نیمه خصوصی یعنی می تواند یک تلویزیون برای خودش بخرد و کنترلش دست خودش باشد و به هیچ کس ندهد.

راه هشت: به طرف بگویید خانم ها رفته اند استادیوم. بعد که خانومه منصرف شد، بهش بگویید البته مسابقه فوتبال یا والیبال نیست و موسم انتخابات است و کاندیداها توی استادیوم ها و ورزشگاه ها سخنرانی دارند.

راه 9: اگر هشت روش بالا جواب نداد و طرف از خر شیطان پایین نیامد، بهش بگویید پوریا عالمی دیگر توی روزنامه «شرق» نمی نویسد و رفته توی افق گم شده و دیگر دلیل اصلی همه مشکلات مملکت و جهان برطرف شده است و خلاص.