آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۴
ورزش
۱۸
یادداشت

دو هفته التهاب

امید توفیقی

32 تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه شناخته شدند تا نگاه همه فوتبالدوستان دنیا به مسکو خیره شود. تا زمان قرعه کشی دو هفته باقی مانده و تیم ها با توجه به گلدان و سیدی که در آن قرار گرفته اند، شروع به ارزیابی حریفان احتمالی خود می کنند.

رسانه های 32 کشور از میل خود برای حریفان احتمالی حرف زده و گروه های آسان و مرگ احتمالی را آنالیز می کنند. این دو هفته ما را به ضیافتی پرالتهاب و سخت مهمان می کند. التهابی که همه ریشه در مراسم قرعه کشی دارد.

مراسمی که قرار است در کاخ کرملین مسکو برگزار شود و در لحظات پراضطراب آن، آدرنالین فراوانی به خون فوتبالدوستان کشورهای حاضر و از جمله ایران می ریزد. از امروز تا 10 آذر که نام ایران از گوی شیشه ای خارج شود، پرونده هزار احتمال پیش نگاه های مضطرب ما گشوده می شود.

این که از میان هشت سرگروه، چه تیمی در کنار ما قرار می گیرد و در میان تیم های سید دو که نام کشورهای قدرتمندی مانند اسپانیا، انگلیس، کرواسی و اروگوئه در میان آنها دیده می شود، کدامیک در برابر ما قرار خواهد گرفت. روزهای پیش رو، بی تردید سخت و سخت تر خواهد گذشت تا بدانیم با چه تیم هایی مصاف خواهیم داد.

از همه مهم تر این که با انجام قرعه کشی مشخص خواهد شد ما به چه میزان از توجه و تدارک نیاز داریم. تیم ملی که همه اهالی ورزش در ایران به صعود آن دل بسته اند هنوز بعد از گذشت پنج ماه از صعود، آن حمایت همه جانبه را پشت سر خود احساس نمی کند و به اندازه صعود از گروه، تدارک نمی شود.

امیدواریم قرعه کشی جام جهانی ما را از خواب بیدار کند و همه نهادهای کشور را در کنار تیم ملی قرار دهد.