آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۵
صفحه آخر
۲۴
اینم از این

کبد حوله ای

علیرضا کاردار

حتما تا حالا عکس و داستان مربی تیم ملی کبدی زنان تایلند را دیده و خوانده اید. همان پیرمردی که یک حوله بچه را دور سرش پیچیده است و مثل مادرمرده ها گوشه زمین ورزشگاه نشسته و دست به سینه تیمش را هدایت می کند. ابتدا که گفته شد به خاطر سرمای سالن بوده و طرف چون به هوای این طرف کره زمین عادت نداشته، برای جلوگیری از یخ زدن و بیهوش شدن، با همان حوله حمامش این طوری خودش را پوشانده تا تیم شان بدون سرمربی نشود. بعد دیگر نوبت ما مردم بود که طبق معمول و با توجه به شم خبرنگاری و غریزه شوخ طبعی که داریم، پرده از راز این عمل آقای سرمربی برداریم. اول فکر کردیم شاید طرف قصد داشته در کنار زمین همزمان با «کوچ کردن» تیم، با آوای «زووو»ی اعضای تیمش یک دابسمش توپ هم برای اینستاگرامش بسازد. از کجا معلوم که در تایلند هم مثل اینجا رسم نباشد که برای ساخت دابسمش مردها باید این شکلی باشند؟

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.