آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۶۹
اقتصاد
۱۰

خبر

تمام قراردادهای فروش واردکنندگان را بررسی می کنیم

رضا شیوا، رییس شورای رقابت با اعلام اینکه به تمام واردکنندگان اعلام کرده ایم تا قراردادهای فروش خود را به شورا ارسال کنند، گفت: متاسفانه در قالب قراردادهای نامعقول هزینه های سنگینی از خریداران دریافت می شود.

وی با اشاره به اینکه بی سامانی بازار خودروهای وارداتی باعث شده تا تعدادی از این شرایط سوءاستفاده کرده و خودروها را در قالب قراردادهای غیر عادلانه به فروش برسانند، اظهارداشت: اگر افراد از وضعیت اقتصاد مسلط سوءاستفاده کرده و قراردادهای غیرمتعارفی را به خریداران تحمیل کنند شورای رقابت براساس ماده 45 قانون اصل 44 به موضوع ورود پیدا کرده و مانع اینگونه اقدامات خواهد شد.

رضا شیوا، رییس شورای رقابت با بیان اینکه بر همین اساس به تمام واردکنندگان اعلام کرده ایم تا قراردادهای فروش خود را به شورای رقابت ارسال کنند، افزود: متاسفانه در قالب قراردادهای نامعقول هزینه های سنگینی از خریداران دریافت می شود و در آخر هم کسی پاسخگوی تضییع حقوق مصرف کنندگان نیست به همین دلیل شورا مانع این کار شده و تلاش خواهد کرد تا قراردادهای منصفانه ای در فروش خودروهای وارداتی تنظیم شود. تسنیم

داخلی ها استاندارد سوخت ندارند

مصطفی میرسلیم، رییس دهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت گفت: خودروهای داخلی به دلیل کیفیت ساخت قدیمی توان پاسخگویی به استانداردهای سوخت یورو 4 و 5 را ندارند برای پاسخگویی به این مهم باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا یابد که با دستگاه های تولیدی فعلی که از 40 سال پیش در کارخانجات کشور وجود دارد، امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه سرمنشا 80 درصد آلایندگی ها خودرو است، گفت: ایران دارای مزیت های خاص خدادادی است و باید از این مزیت هایی همچون گاز طبیعی استفاده شود، زیرا گاز طبیعی کاهش تولید 2oc را به همراه دارد.

میرسلیم با اشاره به کیفیت بنزین در کشور خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا نیاز به آن است تا در کنار ارتقای فنی خودروها کیفیت سوخت خروجی از پالایشگاه ها نیز افزایش یابد. رعایت استاندارد آلایندگی و سوخت یورو 5 مستلزم طراحی و تولید موتورهای با کیفیت و سوخت با کیفیت در کشور است. ایسنا