|  درخواست عضويت  |  رمز خود را فراموش کرده ايد؟  |  ورود اعضا [Sign in]
جستجوي پيشرفته مطالب   |  
 جستجو:  
روزنامه دنياي اقتصاد96/9/14: دستپخت ۱۲ ميليون دلاري فرهادي
magiran.com  > روزنامه دنياي اقتصاد >  فهرست مطالب شماره
مشخصات نشريه
آخرين شماره
آرشيو شماره هاي گذشته
جستجوي مطالب
سايت اختصاصي
تماس با نشريه
شماره جديد اين نشريه
شماره 4376
سه شنبه بيست و ششم تير ماه 1397



خدمات سايت




 
MGID3360
magiran.com > روزنامه دنياي اقتصاد > شماره 4209 14/9/96 > صفحه 32 (فرهنگ و هنر) > متن
 
 


دستپخت ۱۲ ميليون دلاري فرهادي
كارگردان اسكاري ايران به خاطر پايان ساخت فيلم جديدش نشست خبري برگزار كرد



    دنياي اقتصاد : يکصد روز فيلمبرداري تازه ترين فيلم سينمايي اصغر فرهادي تمام شد. فرهادي اين فيلم را که با عنوان «همه مي دانند» در اسپانيا جلو دوربين برده، با بودجه ۱۱ ميليون و ۸۰۰ هزار دلاري ساخته است. ميزان هزينه فيلم تازه فرهادي و سلايق متفاوت او با برخي از تهيه کنندگان باعث شد تا تيم برادران آلمادوار از سرمايه گذاري در اين فيلم دست بکشند. اين موضوع به تازگي و در زمان فيلمبرداري فيلم رسانه اي شد و اصغر فرهادي در واکنش به خبر گفت که جدايي آلمادوارها از او پيش از آغاز تصويربرداري و در زمان پيش توليد اتفاق افتاده است.
    
    دستپخت 12 ميليون دلاري فرهادي
    فيلم تازه فرهادي در کنار حاشيه هايي که داشت، خبرساز بود و توانست بسياري از خبرهاي رسانه ها را در طول ۶ ماه گذشته به خود اختصاص دهد. فرهادي در حالي به اسپانيا رفت و فيلم جديدش را کليد زد که در داخل کشور نيز تحت فشار بود و انتقادهايي عليه او در برخي رسانه ها منتشر مي شد. شايد همين اتفاق ها باعث شد تا فرهادي در گفت وگويي اعلام کند قصد دارد بعد از بازگشتش به ايران فيلم کمدي بسازد. فيلم تازه فرهادي را آلوارو لونگوريا، الکساندر مالت گاي و آندره آ اوکيپينتياز تهيه مي کنند و کمپاني هاي مورنا، ممنتو فيلمز و لاکي رد به ترتيب از اسپانيا، فرانسه و ايتاليا از همان سه کشور توزيع فيلم را بر عهده دارند. فيلم تازه فرهادي با نام اسپانيايي Todos Lo Saben و نام انگليسي Everybody Knows، فيلمي در ژانر درام روانشناسانه به نويسندگي و کارگرداني اصغر فرهادي است. اين فيلم که هشتمين فيلم بلند فرهادي است به زبان اسپانيايي ساخته شده و بازيگراني همچون خاوير باردم و پنه لوپه کروز در آن ايفاي نقش مي کنند.
    کارگردان «جدايي نادر از سيمين» براي پرتماشاگرترين فيلم کارنامه کاري خود، گروهي از بزرگان سينما را گردهم آورده که ازميان آنها مي توان به آلبرتو ايگلسياس (آهنگ ساز)، خوزه لوييس آلکائينه (مدير فيلم برداري)، کلارا نوتاري (طراح صحنه) و سونيا گرانده (طراح لباس) اشاره کرد. در جريان ساخت اين فيلم، پنه لوپه کروز بازيگر مطرح و مشهور اسپانيايي در جشنواره فيلم ونيز با نشريه ويک درباره «همه مي دانند» گفت وگو کرد و درباره فرهادي گفت: «به نظر من او يک نابغه است. مي توان چيزهاي بسياري از او آموخت و از اين رو من بي صبرانه منتظر بازگشت به صحنه فيلم برداري «همه مي دانند» هستم. او با وقت گذاشتن، حقيقت را از دل تک تک صحنه ها بيرون مي کشد.»
    با وجود آنکه اکثر عوامل را سينماگران سرشناس اسپانيايي تشکيل داده اند و فيلم هم در مادريد جلوي دوربين خواهد رفت، پروژه جديد اصغر فرهادي به عنوان محصول مشترک فرانسه و اسپانيا معرفي شده است.فيلم جديد فرهادي به زبان اسپانيايي و انگليسي ساخته مي شود و سال ۲۰۱۸ به نمايش درخواهد آمد. احتمالا اولين نمايش فيلم در جشنواره کن سال آينده خواهد بود. به هر حال روز جمعه گذشته پس از حدود ۱۰۰ روز فيلمبرداري، پلان آخر «همه مي دانند» فيلمبرداري شد و نشست خبري پايان اين فيلم با حضور اصغر فرهادي و برخي از عوامل فيلم در اسپانيا برگزار شد.
    نشست خبري فرهادي درباره همه مي دانند
    بنابر اعلام خبرگزاري افه، اصغر فرهادي در نشستي در مرکز کنده دوکه مادريد با حضور جمعي از کارگردانان و بازيگران هنرهاي نمايشي اسپانيا گفت: «فيلمي که در آن فقط کارگردان ديده شود، کارکرد ندارد، بلکه کارگردان بايد در اثر خود نامرئي باشد. هر اندازه حضور کارگردان کمتر باشد، فضاي بيشتري براي بيننده وجود دارد.» او در مورد خاوير باردم هنرپيشه اسپانيايي اين فيلم تاکيد کرد که وي متعلق به نژاد بازيگراني است که فاصله با شخصيت را کاملا حذف مي کند و هر ثانيه بايد به آنچه اجرا مي کند، معتقد باشد. فرهادي افزود: «باردم، بازيگري است که مجبور شدم با او بيشترين صحبت را حتي تا آخرين پلان فيلم داشته باشم.» باردم به نوبه خود تصريح کرد که بازيگر نيز بايد با تسليم خود به تخيل، به نوعي ناپديد شود. آشکار است که با آنچه که داري، کار مي کني ، اما مهم است که جرات داشته باشيم و جهش خيالي بکنيم.
    فرهادي درباره دليل ساخت فيلم «همه مي دانند» که فيلمبرداري آن ۱۴ هفته به طول انجاميد، گفت: «منشا ساخت اين فيلم به سفري برمي گردد که ۱۲ سال پيش به جنوب اسپانيا داشتم و هنگامي بود که خيابان ها پر از تصاوير يک دختربچه گمشده بود که او را به گروگان گرفته بودند.» اين کارگردان ايراني در مورد شخصيت باردم در اين فيلم، تاکيد کرد که وي مردي بي گناه، معمولي و گرفتار وضعيتي دشوار است. محتواي اين فيلم که تاکنون فقط خلاصه اي از آن منتشر شده، در مورد زني است که به همراه خانواده از بوئنوس آيرس آرژانتين به دهکده زادگاه خود براي شرکت در يک مراسم عروسي سفر مي کند، اما آنچه بايد ديدار کوتاه خانوادگي باشد، به خاطر وقايع پيش بيني نشده اي، تغيير مي يابد. به رغم اينکه اين فيلم به زبان اسپانيولي فيلمبرداري شده، براي فرهادي هيچ مشکلي ايجاد نکرده است.
     او در اين مورد با يادآور شدن اينکه فيلم هايي که او بيشترين الهام را از آنها گرفته، فيلم هايي بودند نظير «راشومون» از کوروساوا که به زبان ديگر هستند، خاطرنشان کرد که همه چيز را مي شود در دو کلمه خشونت و محبت خلاصه کرد.فرهادي افزود: «کارگرداني به معني دانستن بيشتر از ديگران نيست، من بايد حرف ديگران را نيز گوش کنم. اين نيست که ندانم کارم را چگونه انجام دهم، بلکه به صحبت با بقيه اعتماد دارم، اگر فقط يک متن را اجرا کنيم، خسته کننده است.»
    
    وضعيت خوب زنان در سينماي ايران
    اين کارگردان ايراني درباره پرسشي در مورد تبعيض عليه زنان در سينما، تاکيد کرد که در ايران، وضعيت بسيار متفاوتي با بقيه جهان در اين زمينه وجود دارد. او تاکيد کرد: «روي زنان، فشارهاي بسياري از نحوه لباس پوشيدن گرفته تا حقوق اجتماعي وجود دارد، اما به رغم همه آنها، نتايج ويژه اي کسب کرده ا ند. در ايران، زنان به نسبت مردان فعال تر هستند، ما عکاسان و کارگردانان زن بسيار خوب و بيشتر از ديگر کشورها داريم.» با اين حال وي تاکيد کرد که در جهان سينما به طور کلي، قدرت در دستان مردهاست که باعث مي شود که رفتار با زنان، اغلب از کليشه ها خارج نشود.
    دستپخت ۱۲ ميليون دلاري فرهادي / کارگردان اسکاري ايران به خاطر پايان ساخت فيلم جديدش نشست خبري برگزار کرد
    


 روزنامه دنياي اقتصاد، شماره 4209 به تاريخ 14/9/96، صفحه 32 (فرهنگ و هنر)

لينک کوتاه به اين مطلب:   
 


    دفعات مطالعه اين مطلب: 15 بار

 

 
 
چاپ مطلب
ارسال مطلب به دوستان

معرفی سايت به ديگران
گزارش اشکال در اطلاعات
اشتراک نشريات ديگر
 جستجوی مطالب
کلمه مورد نظر خود را وارد کنيد

جستجو در:
همه مجلات عضو
مجلات علمی مصوب
آرشيو اين روزنامه
متن روزنامه های عضو
    
جستجوی پيشرفته



 

اعتماد
ايران
جام جم
دنياي اقتصاد
رسالت
شرق
كيهان
 پيشخوان
مجله مطالعات روانشناسي تربيتي
متن مطالب شماره 30، تابستان 1397را در magiran بخوانيد.

 

 

سايت را به دوستان خود معرفی کنيد    
 1397-1380 کليه حقوق متعلق به سايت بانک اطلاعات نشريات کشور است.
اطلاعات مندرج در اين پايگاه فقط جهت مطالعه کاربران با رعايت شرايط اعلام شده است.  کپی برداري و بازنشر اطلاعات به هر روش و با هر هدفی ممنوع و پيگيرد قانوني دارد.
 

پشتيبانی سايت magiran.com (در ساعات اداری): 77512642  021
تهران، صندوق پستی 111-15655
فقط در مورد خدمات سايت با ما تماس بگيريد. در مورد محتوای اخبار و مطالب منتشر شده در مجلات و روزنامه ها اطلاعی نداريم!
 


توجه:
magiran.com پايگاهی مرجع است که با هدف اطلاع رسانی و دسترسی به همه مجلات کشور توسط بخش خصوصی و به صورت مستقل اداره می شود. همکاری نشريات عضو تنها مشارکت در تکميل و توسعه سايت است و مسئوليت چگونگی ارايه خدمات سايت بر عهده ايشان نمی باشد.



تمامي خدمات پایگاه magiran.com ، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است