آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۹۰۹۸
اجتماعی
۱۰

رئیس قوه قضائیه: بشریت امروز نیازمند تعالیم انبیاست

رئیس قوه قضائیه بزرگترین سلاح امروز سلطه گران را تفرقه افکنی در میان مسلمانان دانست و بر ضرورت ایجاد وحدت در داخل و خارج از کشور بین مسلمانان و پرهیز از هرگونه نداهای تفرقه افکنانه تاکید کردو گفت: امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعالیم انبیاست.

به گزارش خبرگزاری میزان،رئیس قوه قضائیه افزود: در قرون گذشته بویژه در مغرب زمین، بشر با ادعای یافتن راه و اتکا به عقلانیت خود نسبت به تعالیم انبیا احساس بی نیازی می کرد. شاید نوعی تکبر و تبختر علمی باعث شده بود که برخی نظیر مارکس، دین را افیون ملت ها بشمارند اما امروز بعداز چند قرن نیاز بشر به تعالیم انبیا و عبور از مرزهای علم به عنوان امری که نیاز بشریت را در همه ابعاد تامین کند، احساس می شود.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به ابداع حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اعلام هفته وحدت در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: ابتکار نامگذاری هفته ای به نام وحدت، تاسیسی بسیار مهم و نشان دهنده پیش بینی عظیم حضرت امام (ره) از وضعیت امروز جهان اسلام بود. در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمانی نیاز به وحدت را احساس می کنیم زیرا امروز بزرگ ترین سلاح سلطه گران جهان، تفرقه افکنی در بین مسلمانان است چنانکه افرادی را به نام مسلمان در قالب گروه های تروریستی، سازمان دهی و تربیت می کنند تا هم چهره اسلام را مشوه کنند و هم کشورهای اسلامی را درگیر و مشغول سازند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، این روز را به همه دانشجویان کشور تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای آنان خاطرنشان کرد: دوران دانشجویی و جوانی بهترین دوران عمر انسان است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه انسان در هر دوره ای از زندگی باید به فکر استکمال خود باشد، ایام جوانی را مستعدتر برای این امر دانست و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم، مطالبه گری دانشجویان است. دانشجو باید به نقد وضعیت موجود، مسئولین، مسئولیت ها و عملکردها بپردازد منتها این نقد باید همراه با بصیرت و قصد اصلاح باشدتا به تخریب و توهین نینجامد.

وی گفت: دانشجویان در کنار نقد سازنده به اصلاح امور کمک کنند.