آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۷
سیاسی
۲

هشدار شمخانی نسبت به انحلال الحشدالشعبی

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، همصدایی رئیس جمهور یک کشور غربی را با رژیم صهیونیستی و تاکید بر انحلال الحشد الشعبی، نشان دهنده تدارک توطئه ای جدید برای بازگشت ناامنی و تروریسم به منطقه دانست.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی در دیدار شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و نایب رئیس پارلمان این کشور با اشاره به پایان حکومت خودخوانده داعش، پاکسازی عراق از لوث گروه های تروریستی تکفیری را به ملت، دولت و ارتش عراق تبریک گفت و تاکید کرد: نبرد با داعش در عرصه امنیتی، فرهنگی و اعتقادی همچنان ادامه دارد و برای نابودی ریشه های تفکر داعش ساز که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه است، باید مقابله مستمر و همه جانبه همچنان ادامه یابد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، اضافه کرد: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری های ارتش، نیروهای امنیتی و مردمی بویژه الحشدالشعبی موجب شد با وجود ناخشنودی برخی کشورها، بزرگ ترین تهدید منطقه نابود شود.

وی افزود: بخش مهمی از بحران های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و با هدف حفظ امنیت حاکمان کودک کش تل آویو و فروش بیشتر تسلیحات نظامی شکل می گیرد، اما مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به جای اعتماد به قدرت های خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته بر اساس فتوای مرجعیت می توانند بر بزرگ ترین تهدیدات امنیتی فائق شده و به پیروزی دست یابند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از نقش پارلمان و نمایندگان منتخب ملت عراق در مقابله با حرکت های تجزیه طلبانه و مخل وحدت سرزمینی گفت: با همکاری پارلمان ها و مجالس کشورهای اسلامی می توان صدای مظلومیت مردم یمن و بحرین را به گوش جهانیان رساند و سازمان های بین المللی را برای متوقف کردن خشونت ها و دخالت های خارجی وادار به اقدام واقعی و اثرگذار کرد.