آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۷
سیاسی
۲

دانشجویان ابزار سیاسی دیگران نشوند

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این که بصیرت اقتضا می کند دانشجو ابزار سیاسی دیگران نباشد، خاطرنشان کرد: استکبارستیزی در جمهوری اسلامی یک ارزش است که باید دانشجویان پیش قراول آن باشند و در کنار آن با نقد سازنده به اصلاح امور کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، یکی از موضوعات بسیار مهم را مطالبه گری دانشجویان دانست و گفت: دانشجو باید به نقد وضعیت موجود، مسئولان، مسئولیت ها و عملکردها بپردازد منتها این نقد باید همراه با بصیرت و قصد اصلاح باشد تا به تخریب و توهین نینجامد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود بزرگ ترین سلاح امروز سلطه گران را تفرقه افکنی در میان مسلمانان دانست و بر ضرورت ایجاد وحدت در داخل و خارج از کشور بین مسلمانان و پرهیز از هرگونه ندای تفرقه افکنانه تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ابداع حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اعلام هفته وحدت در ایام میلاد پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: ابتکار نامگذاری هفته ای به نام وحدت، تاسیسی بسیار مهم و نشان دهنده پیش بینی عظیم حضرت امام(ره) از وضعیت امروز جهان اسلام بود. در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمانی نیاز به وحدت را احساس می کنیم، زیرا امروز بزرگ ترین سلاح سلطه گران جهان، تفرقه افکنی در بین مسلمانان است چنان که افرادی را به نام مسلمان در قالب گروه های تروریستی، سازمان دهی و تربیت می کنند تا هم چهره اسلام را مشوه کنند و هم کشورهای اسلامی را درگیر و مشغول سازند.