آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۷
جامعه
۱۷

آمار نهایی داوطلبان کنکور دکتری 97

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: 233 هزار نفر در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 97 ثبت نام کرده اند که این داوطلبان در روز جمعه 4 اسفند با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش مهر، حسین توکلی افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 97 در هفت گروه و 246 کدرشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و پردیس های خودگردان صورت گرفت.

وی یادآور شد: آزمون دکتری سال 97 در گروه علوم انسانی 63 کدرشته، در گروه علوم پایه 46 کدرشته، در گروه فنی و مهندسی 40 کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی 35 کدرشته، در گروه هنر هفت کدرشته، در گروه دامپزشکی 26 کدرشته و در گروه هنر 9 کدرشته برگزار می شود.

توکلی ادامه داد: سطح سوالات اختصاصی در این آزمون حسب مورد در حد داشتن اطلاعات و تجربیات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه درسی در دروس تخصصی ضریب چهار، آزمون زبان ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی ضریب یک است.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: برگ راهنما و کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه شنبه اول اسفند 96 در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است و داوطلبان باید از آن پرینت تهیه کنند.

وی عنوان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 97 برای پذیرش دانشجو در هفت گروه و 246 کدرشته امتحانی روز جمعه چهارم اسفند 96 در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.

توکلی بیان کرد: پس از برگزاری آزمون کارنامه ای شامل نمرات خام و تراز و سایر موارد موردنیاز برای داوطلب در هفته آخر فروردین 97 برای داوطلبان صادر می شود که داوطلبان با توجه به ضوابط و مندرجات کارنامه می توانند در صورت واجد شرایط بودن در نیمه اول اردیبهشت ماه 97 نسبت به انتخاب کدرشته محل های انتخابی اقدام کنند.