آرشیو پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۲۸
سیاست
۱۵
خبر

شهادت یک مرزبان ایرانی در منطقه مرزی ماکو

وزیر خارجه ترکیه قول پیگیری داد

عصر روز سه شنبه، پیکر شهید استوار توحید ملک زاده، مرزبان ایرانی، در تشریفاتی به کشور منتقل و در زادگاهش، سلماس، به خاک سپرده شد. یک روز قبل، در پی حادثه تیراندازی در شمال منطقه مرزی ماکو، یک مرزبان ایرانی به شهادت رسیده و چهار نفر زخمی شدند. وزارت خارجه ترکیه عامل این تیراندازی را پ ک ک اعلام کرده است.

به گزارش «ایسنا»، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، در واکنش به این مسئله گفت: «در پی حادثه تیراندازی که عصر دوشنبه در شمال منطقه مرزی ماکو رخ داد و به شهادت یک مرزبان و زخمی شدن چند نفر دیگر انجامید، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در تماس تلفنی با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که اکنون در مسکو حضور دارد، ضمن اظهار همدردی و تسلیت به مناسبت شهادت یکی از مرزبانان کشورمان گفت که تروریست های پ ک ک عامل این حادثه بوده اند».

او افزود: «به گفته وزیر خارجه ترکیه، ماموران این کشور در حال پیگیری مسئله هستند و نتیجه را به اطلاع مقامات ایرانی خواهند رساند. همچنین وزیر کشور ترکیه هم به سفیر جمهوری اسلامی در آنکارا اطمینان داده است که موضوع با جدیت در حال پیگیری است و نتیجه اعلام خواهد شد». سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: «علت دقیق حادثه از سوی نیروهای ذی ربط و وزارت امور خارجه در دست بررسی و پیگیری است».

به گفته قاسمی، تعداد مجروحان این حادثه چهار نفر است که از سوی نیروهای ترکیه به بیمارستان قارص منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش «مهر»، شاهین علیزاده، فرماندار شهرستان ماکو، هم گفته است: «در اثر تیراندازی تروریست ها به مرزبانان و کارشناسان سازمان آب در منطقه بورالان ماکو، دو نفر از مرزبانان کشورمان به همراه دو نفر از کارشناسان سازمان آب زخمی و به بیمارستان منتقل شدند، اما یکی از مرزبانان به علت شدت جراحت های واردشده به شهادت رسید». وزیر کشور ترکیه همچنین در تماس تلفنی با سفیر ایران در آنکارا اطمینان داد موضوع با جدیت در حال پیگیری است و نتیجه اعلام خواهد شد.