آرشیو پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۰
فرهنگی
۱۴
چهره روز

بازگشت فتحعلیان بعد از سه سال دوری

فرمان فتحعلیان بعد از فراز و فرودهای متعددی که به همراه گروهش «ایلیا» طی سال های اخیر پشت سر گذاشته بالاخره موفق به اجرای کنسرتی برای علاقه مندان به موسیقی می شود. او بعد از 3 سال دوری اجباری از اجرای کنسرت، قرار شده دوشنبه بیستم آذرماه، ساعت 21:30 میزبان علاقه مندان در سالن همایش های برج میلاد باشد.

این خواننده و آهنگساز که نزدیک به نوزده سال از آغاز فعالیت های موسیقایی اش می گذرد تاکید کرده که من نمی توانم به مخاطبانم و تمام افرادی که از چرخه موجود در موسیقی نان می خورند خیانت کنم، از همین رو آمده ام تا این مسیر را هر چند به سختی طی کنم.

«دیدار بیدار» عنوان کنسرتی است که او برگزار خواهد کرد، او در این اجرا منتخبی از خاطره انگیزترین قطعات گروه ایلیا از جمله «باباحیدر»، «ناجی»، «مقیم» و «صلح ابدی» را به علاقه مندان تقدیم می کند. فتحعلیان به جبران دوری ناخواسته اش تصمیم گرفته اتفاق ویژه ای را برای حاضران در این کنسرت رقم بزند و برای نخستین بار سی دی آلبوم «دیده بیدار» را عرضه کند. درگیری هایی از قبیل آماده سازی و انتشار آلبوم«دیده بیدار»، «ممنوعیت از فعالیت»،» بیماری شاهرخ پورمیامین» و از دست دادنش از جمله عواملی هستند که به گفته فتحعلیان منجر به تاخیرهای اخیر در دیدار دوباره مردم با او و گروه ایلیا شده است.

با توجه به تغییراتی که بازار موسیقی طی این چند سال پشت سر گذاشته فتحعلیان معتقد است شرایط جدید به گونه ای ست که گویی قرار شده او برای برگزاری کنسرت به کشور جدیدی قدم بگذارد. مهم ترین گلایه اش هم از این است که چرا بازار به شکلی شده که همه چیز با پول معاوضه می شود و منظره عشق و هنر را باید از دوردست ها سراغ گرفت.