آرشیو پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۰
فرهنگی
۱۴
نکته

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مسجد نباید تهی از هنر باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تهیه و تدوین بسته تعاملی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد.

سیدعباس صالحی در سومین گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشورکه روزسه شنبه 14 آذرماه در سالن نشست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: ستادهای عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خادمان مسجد، فرهنگ، دیانت، اسلام و تشیع هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم گفت: ستادهای عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور بایداز ظرفیت های حداکثری تعاملات درونی و بیرونی بهره کافی را ببرند تا بتوانند از این طریق چشم اندازی را برای اتفاقات تازه در جهت تقویت بیشتر خود فراهم کنند. صالحی ادامه داد: کشف، رصد و فرصت آفرینی برای خلاقیت ها یکی دیگر از رویکردهایی است که باید در ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری دنبال شود. این کانون ها به عنوان نهادهای مردمی، مجراهای متنوعی را برای ایده ها و خلاقیت های تازه دارد. همچنین از سوی دیگر می توان از گرفتار شدن به روزمرگی و برگزاری برنامه های کلیشه ای به دور بود. او تصریح کرد: مسجد با هنر پیوند خورده است. بنابراین مسجد نباید تهی از بعد هنر باشد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در این بخش توجه بیشتری برای جذابیت مساجد داشته باشند و فضا را از لحاظ ارائه ها و جمال آفرینی درون مساجد جذاب کنند. همچنین کانون ها می توانند در شناسایی و کادر سازی برای هنر دینی نقش بسزایی داشته باشند.