آرشیو پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۰
فرهنگی
۱۴

آن سوی مرز

الویس پریسلی فرانسوی درگذشت

به گزارش ورایتی، جانی هالیدی 74 ساله خواننده و بازیگر فرانسوی و نخستین خواننده ای بود که راک اند رول را به فرانسه برد و بیش از 110 میلیون صفحه در طول دوران کاری اش و در بیش از نیم قرن فعالیت هنری به فروش رساند به دلیل عارضه سرطان درگذشت. هالیدی که در سراسر جهان به عنوان الویس پریسلی شناخته می شد خوانندگی را در اواخر دهه 1950 با خواندن ترانه های فرانسوی شروع کرد.

معرفی نامزدهای اسکار 2018 جلوه های تصویری

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی 20 فیلم را به عنوان بهترین فیلم ها در به کارگیری جلوه های تصویری انتخاب و برای رقابت 2018 معرفی کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، در فهرست نامزدهای جلوه های تصویری اسکار فیلم هایی چون «جنگ ستارگان»، «زن شگفت انگیز» و «بلید رانر» حضور دارد. شاخه جلوه های تصویری اسکار با معرفی 20 نامزد، رقابت نودمین اسکار در این بخش را کلید زد.

سال پررونق جنایی نویسان

سال 2017 سالی موفق و پربار از نظر خلق آثار جنایی بود و شمار قابل توجهی کتاب جنایی در بریتانیا به بازار آمده است. به گزارش تلگراف، از زمانی که شرلوک هولمز از آبشار رایشنباخ پایین افتاد و در حالی که همه فکر می کردند او مرده است، دوباره وارد داستان شد، علاقه به زنده کردن شخصیت از دست رفته زیاد شده است. جان لوکره امسال با انتشار کتابی با عنوان «میراث جاسوسان» که از سوی انتشارات پنگوئن به قیمت 20 پوند منتشر شده، بار دیگر دنیای اسرارآمیز جورج اسمایلی را پس از 25 سال غیبت در دنیای جاسوسی روایت کرد. این کتاب که پیتر گیوم راوی داستان آن است هر چند شبیه روایت یک رویا به نظر می رسد، اما در نهایت یادآور شاهکارهای اولیه این چهره مشهور دنیای ادبیات جاسوسی است.