آرشیو پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۶
اقتصادی
۴

واکنش قائم مقام صندوق توسعه ملی به اظهارات روحانی: دولت غیر از تکالیف بودجه نمی تواند از منابع صندوق استفاده کند

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: دولت به غیر از تکالیف بودجه، مجاز به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیست، مگر آنکه قانون باشد.

علیرضا صالح در گفت وگو با فارس، در مورد اینکه دسترسی به منابع صندوق برای دولت چگونه است، گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای دولت ممنوع است، فقط تسهیلات به نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی خواهد بود و نهادهای عمومی غیردولتی نیز حداکثر 20 درصد از سرجمع می توانند استفاده کنند.

وی در مورد تکالیف بودجه سال 96 صندوق عنوان کرد: این تکلیف 2/3 میلیارد دلار بود که پرداختی به صورت ماهانه انجام می شود و به تناسب منابع وارده اختصاص می یابد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی در مورد اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه دستور دادم امسال از منابع صندوق بیشتر استفاده کنیم، تاکید کرد: غیر از مصوبات و تکالیف موجود نمی توان از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد و راه دیگری ندارد، مگر اینکه مجلس مصوب کند و تبدیل به قانون شود.

رئیس جمهور چند روز پیش در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان گفته بود، به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور دادم در بودجه امسال از صندوق توسعه ملی بیشتر استفاده کنیم.

قائم مقام صندوق توسعه ملی در مورد اختصاص 1/5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به موضوع اشتغال روستایی هم اظهار داشت: این طرح در رابطه با اشتغال روستایی در دولت تصویب شد و وزارت کار اکنون در حال هماهنگی با بانک ها برای آورده و سهم آنها است تا پس از نهایی شدن در سازمان برنامه و بودجه، برنامه را به صندوق توسعه ارائه کند.

قائم مقام صندوق توسعه ملی افزود: طبق مصوبه دولت باید میزان و سهم آورده بانک ها به صندوق توسعه ملی ارائه شود و این مساله باید در هفته جاری نهایی می شد.

وی خاطرنشان کرد: هیئت امنای صندوق توسعه ملی نیز اختصاص 1/5 میلیارد دلار را تصویب کرده اند و منتظر انجام هماهنگی امور بانکی است.